Odcinek D budowanej sieci tramwajowej, znajdujący się w centrum Olsztyna, został ukończony, ale Balzola nie schodzi jeszcze z placu budowy. Prace wykończeniowe potrwają jeszcze około tygodnia, choć już w poniedziałek rozpocznie się odbiór techniczny. To kolejny ukończony odcinek. Pozostały już tylko Skanska i Torpol.
Właściwe prace przy odcinku D, za który odpowiada firma Balzola, właściwie się zakończyły. Trwały one od 8 marca do 16 października. W tym czasie aleja Piłsudskiego zyskała zupełnie inny wymiar. Zwężono pasy dla samochodów, poszerzając chodniki dla pieszych. Nowa organizacja ruchu pozwoliła na umiejscowienie tuż obok jezdni – ścieżki rowerowej, a na środku ulicy – tram-buspasu, czyli wspólnego pasu dla autobusów i tramwajów.
Mimo że harmonogram zakładał zakończenie prac szesnastego października, to robotnicy nie zejdą jeszcze z placu budowy. – Balzola będzie musiała wykonać jeszcze kilka większych prac, niż tylko wykończeniowe – informuje Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta. Firma musi jeszcze połączyć światłowody na skrzyżowaniu ul. Kościuszki z al. Piłsudskiego. – Trwające tam prace Torpolu uniemożliwiają jeszcze Balzoli wykonanie tego zadania – zwraca uwagę rzeczniczka. Ta pierwsza firma ma jeszcze czas do 24 października, by ukończyć swój odcinek C.
Kolejna kwestia dotyczy przebudowy komory ciepłowniczej przy al. Piłsudskiego. Jak informuje Bartoszewicz, przedłużenie prac w centrum miasta nie powstało z winy Balzoli. – Wynikły one z nieprzewidzianych wcześniej okoliczności, niezależnych od wykonawcy i miasta. Na etapie realizacyjnym okazało się, że lepiej byłoby dla projektu, jeżeli tę komorę przeniesiemy i zostawimy więcej miejsca na chodnik wzdłuż Piłsudskiego – mówi rzeczniczka. Prace związane z przenoszeniem komory już trwają. – Balzola jest już bliska ich ukończenia i myślę, że w tydzień upora się ze wszystkimi pracami, które muszą wykonać – wyjaśnia Bartoszewicz.
W poniedziałek (19.10.) miasto rozpocznie odbiory techniczne. – Nie można mówić tutaj o jakimkolwiek opóźnieniu, ponieważ większość zaplanowanych prac Balzola ukończyła w terminie – mówi Marta Bartoszewicz. Odbiory powinny potrwać około miesiąca. Miasto będzie dążyć do tego, żeby w połowie listopada wszystkie tory w mieście były przejezdne. Następnie rozdysponowane będą pierwsze tramwaje, by pierwsi motorniczowie – a jest ich 38 – mogli rozpocząć swoje jazdy testowe. Do odbycia mają 35 godzin jazdy z instruktorem.
Obecnie centrum miasta jest jeszcze zamknięte dla ruchu indywidualnego. Przez Piłsudskiego mogą jeździć wyłącznie autobusy. Ma się to jednak zmienić 26 października, kiedy to cały ruch zostanie w tym miejscu przywrócony.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.