Rynek Infrastruktury
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy w połowie grudnia, połączenie dworca pod lotniskiem im. Chopina z linią Warszawa - Radom ma być już gotowe. Według dyrektora ZTM Leszka Ruty linią może kursować 6 pociągów na godzinę. 4 "miejsca" zajmie SKM, która chce kursować z lotniska co 15 minut. - Mamy problem z ustaleniem tras z PLK - przyznał Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich. Prawdopodobnie co trzeci pociąg będzie jednak w biało - zielonych barwach KM. Na tym odcinku ma być także honorowany wspólny bilet ale...według strefy podmiejskiej. - To nic nowego. Droższe bilety na lotnisko są np. w Wiedniu - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Leszek Ruta.
Dyrektor ZTM powiedział Rynkowi Kolejowemu, że strefa wspólnego biletu nie będzie na razie rozszerzana o kolejne przystanki kolejowe. Ze względu na opór Nowego Dworu Mazowieckiego, warszawiacy nie dojadą na współnym bilecie do portu lotniczego w Modlinie.
Prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański przyznał w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że mogą wystąpić problemy z przepustowością linii Warszawa - Radom na odcinku Warszawa Zachodnia - Okęcie. Jak ujawnił prezes PLK, z zamiarem uruchomienia połączenia na Okęcie wystąpiło PKP Intercity. Informację potwierdził prezes PKP IC Janusz Malinowski w dzisiejszej "Gazecie Wyborczej". Chciałby on przedłużyć na okęcie trasy niektórych pociągów z północy i wschodu - z Gdańska, Białegostoku, Lublina i Terespola.