Łukasz Malinowski
Nowy terminal jest 4 razy większy od obecnie używanego i na początek może odprawić dwukrotnie więcej pasażerów. Nowoczesna konstrukcja ma kubaturę 330 tys. m³, a dodać do tego trzeba jeszcze 19 tys. m² powierzchni dachu i 1700 m² powierzchni hali ogólnodostępnej. By pokazać jego nowoczesne wyposażenie trzeba dodać do siebie 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, 7 stanowisk kontroli bezpieczeństwa, 12 gate’ów, 2 niezależne od siebie taśmociągi do transportu bagaży, 13 wind oraz 3 stanowiska monitoringu wyposażone w 24 36-calowe monitory, dające obraz z 400 kamer. Nowoczesny obiekt to także prawie 600 km kabli, 45 km różnego rodzaju rur, ponad 9 tys. mkw. szkła i 18… drzewek Bucida Buceras, które pochodzą z Florydy i już stoją w ogólnodostępnej hali nowego terminalu.
Na płycie postojowej przylegającej do obiektu może stać 16 samolotów, a na terenie całego lotniska docelowo nawet 30. Pasażerowie mają do dyspozycji 1100 miejsc parkingowych, a w pobliżu terminalu posadzono ponad 30 tysięcy drzew i krzewów. – Te wszystkie liczby pokazują, że nowy terminal jest wyjątkowy. Jestem przekonany, że są skutecznym wzorem na satysfakcję i zadowolenie pasażerów wrocławskiego lotniska, podsumowuje Dariusz Kuś.