ju
I mimo iż oferta Mostostalu była najniższa, to cena nie była jedynym kryterium, decydującym o wyborze oferty. Bardzo ważnym elementem był również deklarowany czas wykonania inwestycji, za którego skrócenie oferent mógł uzyskać dodatkowe punkty przy ocenie przez komisję przetargową. Zwycięska spółka podała termin zakończenia budowy terminalu na koniec sierpnia 2015 roku.
Teraz firmy, które przegrały przetarg mają 10 dni na to, by zgłosić ewentualne skargi na decyzję komisji przetargowej. Tak było w przypadku wcześniejszego przetargu na budowę terminalu w Szymanach, w którym zwyciężyła firma Skanska. Jednak po zakwestionowaniu wyników przez Krajową Izbę Odwoławczą, samorządowa spółka odpowiedzialna za inwestycję postanowiła ogłosić nowy przetarg.
Leszek Krawczyk, prezes spółki samorządowej zarządzającej lotniskiem przyznał w rozmowie z PAP, że gdyby po wyborze obecnego wykonawcy pojawiły się odwołania, to budowa regionalnego lotniska może być zagrożona. Aby nie przepadła unijna dotacja port musi wystartować w 2015 roku. Koszt całej inwestycji, w tym budowy płyty postojowej oraz terminalu, szacowany jest na 200 mln zł. Unijne dofinansowanie ma w tym przypadku wynieść do 76 proc.