Rynek Infrastruktury
Prace budowlane zakończyliśmy 20 grudnia 2011 roku, czyli 10 dni przed terminem wynikającym z umowy. 24 stycznia br. zakończyliśmy procedury odbiorowe i przekazaliśmy obiekt inwestorowi.
- Zakres prac zleconych naszej firmie obejmował budowę czterokondygnacyjnego obiektu z charakterystycznym łukowym dachem wraz z przyłączami sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, ciepłowniczych, energetycznych i teletechnicznych oraz ogrodzeniem, oświetleniem, terenami zielonymi i ciągami pieszymi – mówi Dariusz Gruszka, menadżer projektu w firmie Skanska.
Oficjalne otwarcie terminalu planowane jest na kwiecień br. Do tego czasu Port Lotniczy wyposaży obiekt w urządzenia kontroli bezpieczeństwa, a służby lotniskowe m.in. Służba Ochrony Lotniska, Straż Graniczna i Urząd Celny przygotują go odpowiednio do przyjęcia i odprawienia pierwszych podróżnych.
Gmach nowego terminalu ma czterokrotnie większą powierzchnię od starego obiektu. 90 tys. m sześc. kubatury i 14 tys. m kw. powierzchni użytkowej pozwolą na potrojenie liczby odprawianych pasażerów - do 700 pasażerów w ciągu godziny, a w skali roku nawet do 1,5 mln podróżnych. Możliwa będzie jednoczesna obsługa pasażerów z czterech samolotów. Dodatkowo gabaryty budynku umożliwią scentralizowanie w jednym obiekcie obsługi pasażerów przylatujących i odlatujących z podrzeszowskiego lotniska, co dotychczas nie było możliwe ze względu na infrastrukturę portu. W przyszłości obiekt w Jasionce będzie można rozbudować o kolejne moduły, gdyby okazał się niewystarczający do obsługi ruchu lotniczego.