Obecnie trwa wylewanie betonu pod stopy fundamentowe. W ciągu dwóch tygodni zostaną zamontowane w nich nośne elementy pionowe. Cały budynek stanie na lotnisku do 21 grudnia 2012 roku, czyli już niebawem.
Obiekt do niedawna użytkowany był w Łodzi. W lipcu Port Lotniczy Radom odkupił go od łódzkiego lotniska za 2 mln zł. Za usługę jego montażu spółka zapłaci 4,5 mln zł. Terminal będący przedmiotem umowy został wybudowany w 2005 roku, a jego budowa trwała zaledwie dwa miesiące. Ma 2913 m2 powierzchni użytkowej, 3028 m2 powierzchni zabudowy oraz kubaturę 13.379 m3. Budynek ma wymiary 84x33 m. Jest to obiekt wolnostojący, parterowy, o konstrukcji stalowej. Budynek jest wyposażony we wszystkie instalacje, w tym klimatyzację.
Posiada on kompletne wyposażenie niezbędne do obsługi pasażerów, w tym taśmociągi bagażowe z wagami, punkty odpraw, a także 11 urządzeń skanujących RTG i różnego rodzaju detektorów. W terminalu znajdują się hale przylotów i odlotów, hala ogólnodostępna, VIP Room, kantor wymiany walut, wypożyczalnia samochodów, 5 sklepów, kawiarnia, oraz 3 toalety.
Stary terminal był obiektem tymczasowym, który w Łodzi miał funkcjonować przez dwa lata. Korzystano jednak z niego przez siedem lat, aż do wybudowania docelowego terminalu nr 3.
- Zakup sprawdzonego i niezwykle funkcjonalnego terminala z Łodzi i obsługującego bez problemów 500 tysięcy pasażerów rocznie jest jak najbardziej uzasadniony ekonomicznie przy jednoczesnym spełnieniu wszelkich wymagań. Z uzyskanych z łódzkiego lotniska informacji wynika, że obiekt ten jest w stanie obsłużyć nawet 1 milion pasażerów, zaś możliwości krytyczne przewidują liczbę 1,5 miliona osób – komentował dla „Rynku Infrastruktury” Kajetan Orzeł, rzecznik prasowy radomskiego lotniska.