Łukasz Malinowski
– Kontrakt podpisany z PGNiG jest elastyczny. Pierwszy statek z gazem LNG powinien zawinąć do terminalu pomiędzy 1 lipca a 31 grudnia 2014 roku. Ekonomicznie jest wręcz uzasadnione, by pierwszy transport miał miejsce pod koniec roku, gdy zapotrzebowanie na gaz w Polsce jest większe niż w okresie letnim – powiedział Wardziński, cytowany przez "Parkiet".
Projekt budowy terminala LNG ostatnio otrzymał 100 mln zł dodatkowych środków z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Maksymalne dofinansowanie wzrosło z 456 mln zł do 551,8 mln zł. Wartość całej inwestycji to 2,1 mld zł.
Według harmonogramu terminal powinien zostać oddany do użytku w czerwcu 2014 roku. Ze względu na kłopoty finansowe jednego z konsorcjantów - Grupy PBG, znajdującej wsię w upadłości układowej, wystapiły 2-4 miesięczne opóźnienia, które - według inwestora, spółki Polskie LNG, mają być nadrobione.
Powstający w Świnoujściu terminal LNG ma na celu dywersyfikację źródeł dostaw gazu do kraju oraz poprawę bezpieczeństwa energetycznego całego regionu. W pierwszym etapie eksploatacji pozwoli na odbiór 5 mld m³ gazu ziemnego rocznie.