Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Terminal LNG może znacznie zarobić na dyrektywie siarkowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Terminal LNG może znacznie zarobić na dyrektywie siarkowej
Fot. Polskie LNG
– Chcemy być na Bałtyku jednym z pierwszych portów, który umożliwi tankowanie statków LNG. Jestem przekonany, że za 10-15 lat większość transportu morskiego na Bałtyku będzie napędzana LNG. To wielka szansa dla nas – powiedział w rozmowie z PAP Rafał Wardziński, prezes Polskiego LNG, które w imieniu Skarbu Państwa buduje terminal LNG w Świnoujściu.

11 września Parlament Europejski przyjął tzw. Dyrektywę siarkową. Nowe regulacje dyrektywy siarkowej UE wprowadzają obowiązek stosowania od 1 stycznia 2015, na statkach przebywających w tzw. strefach ECA (Emission Control Area), paliw żeglugowych o maksymalnej zawartości siarki do 0,1% (obecne normy pozwalają na zawartość siarki na poziomie 1 %).

 

Dla armatorów spełnienie tych przepisów wiąże się z koniecznością wymiany przynajmniej części floty lub kupowania paliwa z niską zawartością siarki, które jest znacznie droższe od tradycyjnego. Długofalowo lepszym rozwiązaniem jest przejście na bardziej ekologiczne statki. Już teraz armatorzy zamawiają statki napędzane gazem LNG.

Wobec zmian unijnego prawa, zapotrzebowanie na tankowanie statków napędzanych LNG znacznie wzrośnie. Chce na tym skorzystać Polskie LNG.

 

Terminal LNG, znajdujący się na terenie portów Szczecin-Świnoujście, pierwotnie miał zostać oddany do użytku w czerwcu 2014 ropku. Termin może byc jednak przedłużony nawet o 11 miesięcy.

 

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w prawie geodezyjnym spowolnią inwestycje kolejowe

Polityka i prawo

Zmiany w prawie geodezyjnym spowolnią inwestycje kolejowe

inf. pras. 15 października 2024

Orlen rezygnuje z udziału w projekcie Polaris

Biznes i przemysł

Orlen rezygnuje z udziału w projekcie Polaris

Mikołaj Kobryński 15 października 2024

Mamy nowego wiceministra rozwoju

Polityka i prawo

Mamy nowego wiceministra rozwoju

Redakcja 15 października 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w prawie geodezyjnym spowolnią inwestycje kolejowe

Polityka i prawo

Zmiany w prawie geodezyjnym spowolnią inwestycje kolejowe

inf. pras. 15 października 2024

Orlen rezygnuje z udziału w projekcie Polaris

Biznes i przemysł

Orlen rezygnuje z udziału w projekcie Polaris

Mikołaj Kobryński 15 października 2024

Mamy nowego wiceministra rozwoju

Polityka i prawo

Mamy nowego wiceministra rozwoju

Redakcja 15 października 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5