Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Terminal kontenerowy w Świnoujściu z ostateczną decyzją środowiskową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-02-2025
Źródło:
Rynek Infrastruktury/Ministerstwo Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Terminal kontenerowy w Świnoujściu z ostateczną decyzją środowiskową
Zapadła ostateczna decyzja środowiskowa dla terminala kontenerowego w Świnoujściu. Dobre informacje przekazał wicepremier Ministerstwa Infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Inwestycja była zaskarżana m.in. przez niemiecką organizację pozarządową

Sekretarz stanu w resorcie infrastruktury wyjaśnił, że zaskarżenie przygotowane m.in. przez niemiecką organizację pozarządową nie zostało uwzględnione, dzięki czemu uzyskano ostateczną decyzję środowiskową, co stanowi kolejny ważny krok i przybliża do realizacji inwestycji w wyznaczonym terminie.

Polsko-niemiecki spór o terminal

Zgodnie z planem budowy, terminal kontenerowy w Świnoujściu będzie oddany do użytku na przełomie 2028 i 2029 roku, co ma stanowić impuls dla gospodarki, ale też zwiększyć szeroko rozumiane bezpieczeństwo kraju.

Strona niemiecka w różny sposób starała się zablokować inwestycję. Jak zwracały uwagę jeszcze poprzednie władze polskiego ministerstwa, zablokowanie strategicznej inwestycji dla Pomorza Zachodniego miało na celu ochronę interesów ekonomicznych Niemiec.

„Deutsche Welle” wskazywał natomiast swego czasu na obawy niemieckich samorządowców i aktywistów o negatywny wpływ projektu na środowisko naturalne i turystykę na wyspie Uznam. Te jednak nie mają pokrycia, ponieważ obiekt powstanie w prawobrzeżnej części Świnoujścia, w której już dziś znajduje się większość infrastruktury portowej. Także drogowa i kolejowa infrastruktura dostępowa do portu morskiego znajduje się na wyspie Wolin, dlatego budowa terminala kontenerowego nie może wpłynąć na zwiększenie emisji hałasu i zanieczyszczeń po niemieckiej stronie.

Konieczny wschodni tor podejściowy

Terminal w Świnoujściu ma obsługiwać największe kontenerowce oceaniczne o zanurzeniu na poziomie 15 metrów, w związku z czym konieczna będzie budowa nowego toru podejściowego.

Zgodnie z założeniami, wschodni tor podejściowy będzie miał około 70 kilometrów długości i pół kilometra szerokości, a jego głębokość techniczna wyniesie 17 metrów.

Co więcej, wschodni tor podejściowy umożliwi obsługę masowców do 200 tysięcy ton ładunku.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hatrans i Contargo wracają do planów budowy terminalu w Łodzi

Intermodal i logistyka

Hatrans i Contargo wracają do planów budowy terminalu w Łodzi

Roman Czubiński 06 kwietnia 2024

Gdańsk: Rozbudowa terminalu trwa

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Rozbudowa terminalu trwa

Mariusz W. 07 sierpnia 2014

Balice: Wkrótce rusza przebudowa starego terminalu

Intermodal i logistyka

Balice: Wkrótce rusza przebudowa starego terminalu

Justyna Urbaniak 29 września 2014

Zobacz również:

Jest decyzja lokalizacyjna dla terminala kontenerowego w Świnoujściu

Intermodal i logistyka

Jest decyzja lokalizacyjna dla terminala kontenerowego w Świnoujściu

Mikołaj Kobryński 17 kwietnia 2024

Ważny przetarg dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu

Inżynieria i innowacje

Arkadiusz Marchewka: Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu powstanie

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Hatrans i Contargo wracają do planów budowy terminalu w Łodzi

Intermodal i logistyka

Hatrans i Contargo wracają do planów budowy terminalu w Łodzi

Roman Czubiński 06 kwietnia 2024

Gdańsk: Rozbudowa terminalu trwa

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Rozbudowa terminalu trwa

Mariusz W. 07 sierpnia 2014

Balice: Wkrótce rusza przebudowa starego terminalu

Intermodal i logistyka

Balice: Wkrótce rusza przebudowa starego terminalu

Justyna Urbaniak 29 września 2014

Zobacz również:

Jest decyzja lokalizacyjna dla terminala kontenerowego w Świnoujściu

Intermodal i logistyka

Jest decyzja lokalizacyjna dla terminala kontenerowego w Świnoujściu

Mikołaj Kobryński 17 kwietnia 2024

Ważny przetarg dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu

Inżynieria i innowacje

Arkadiusz Marchewka: Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu powstanie

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5