27 mln zł netto kosztowała rozbudowa terminala przeładunkowego dla PCC Intermodal. Prace w ciągu 13 miesięcy zrealizował Strabag, a dzięki nim roczne możliwości przeładunkowe terminala osiągną 150 tys. TEU.
Kontrakt zakładał wykonanie prac rozbiórkowych w zakresie istniejących zasobni żelbetowych, konstrukcji drogowych nawierzchni terminala, infrastruktury kolejowej oraz uzbrojenia terenu. W ramach prac budowlanych wykonano 42 tys. m3 wykopów i wymiany gruntu oraz ponad 16 tys. m2 nawierzchni płyty żelbetowej oraz konstrukcji podsuwnicowych torów żelbetowych.
Inwestycja zakładała też budowę budynku obsługi technicznej oraz hali napraw wagonów kolejowych. Ponadto, wykonano nowe sieci branżowe, kanalizację deszczową oraz sieć energetyczną i teletechniczną. Kontrakt zakładał też budowę nowej konstrukcji bocznicy kolejowej wielotorowej o łącznej długości torowisk ponad 2 km.
Terminal PCC w Gliwicach leży około 35 km od Katowic na skrzyżowaniu dwóch transeuropejskich korytarzy transportowych Berlin/Dresden-Wrocław-Lwów-Kijów, oraz Gdańsk-Katowice-Żylina. Roczne możliwości przeładunkowe terminalu obecnie wynoszą 150 tys. TEU.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.