Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Szymborski: Zawieszenie serwisu G6 to sygnał, że czas na inwestycje

Dalej Wstecz
Autor:

sg

Data publikacji:
29-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szymborski: Zawieszenie serwisu G6 to sygnał, że czas na inwestycje
Krzysztof Szymborski, prezes BCT; fot. BCT
Bałtycki Terminal Kontenerowy nie boi się dominacji Gdańska, ale zawieszenie serwisu, który miał wpływać do portu w Gdyni to sygnał, że czas na inwestycje. BCT inwestuje m. in. w infrastrukturę kolejową i ma w tej dziedzinie czym się pochwalić, jednak brakuje jeszcze najważniejszej inwestycji. – Jeśli nie przeprowadzimy pogłębienia portu w Gdyni, tak by móc obsługiwać największe statki oceaniczne, nasza pozycja w konkurencji z portami zachodniej Europy będzie słabnąć – mówi w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Krzysztof Szymborski, prezes BCT.

Rynek Infrastruktury: Jaki dla BCT będzie rok 2013? Jakie obroty zakładają prognozy?

 

Krzysztof Szymborski, prezes zarządu Bałtyckiego Terminala Kontenerowego (BCT): Obroty w portach zależą od kondycji handlu zagranicznego a ten jest z kolei zależny od stanu całej krajowej gospodarki – ta ma się całkiem nieźle, mimo wciąż przywoływanego kryzysu. Rynek przewozów kontenerowych wciąż wraca do stanu sprzed 2009, kiedy nastąpił duży spadek obrotów we wszystkich terminalach. Od tego czasu, co roku notujemy kilkunastoprocentowe zwiększenie przeładunków. Dlatego spodziewamy się wyniku lepszego niż w 2012r., choć raczej bez rewolucji.

 

Na poziom przeładunków wpływ będzie miało również prowadzenie kluczowych inwestycji w infrastrukturę. Jeśli chcemy przejąć część polskich ładunków, które dziś przechodzą przez porty w Rotterdamie czy Hamburgu, konieczne jest zmodernizowanie linii kolejowych E 65 i C-E 65, dokończenie budowy autostrady A1 – generalnie rzecz ujmując, szlaków północ-południe, dzięki którym łatwo będzie można dostarczyć towar z głębi kraju do portu, czy też stąd na Słowację.

 

BCT ma największy udział transportu koleją ze wszystkich terminali. Skąd to wynika i jakie inwestycje w infrastrukturę torową Państwo realizują?

 

To prawda. W ubiegłym roku ponad 42% wszystkich ładunków obsłużonych przez BCT, przeładowano na terminalu kolejowym. W listopadzie padł u nas intermodalny rekord – 54%. Było to możliwe dzięki otwieraniu kolejnych połączeń z terminalami śródlądowymi zarówno w kraju jak i na trasie korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk. Dziś z BCT regularnie wyjeżdżają pociągi do Gliwic, Kutna, Poznania, Radomska, Terespola Pomorskiego czy Sławkowa. Niedawno otworzyliśmy też stałe połączenie z Warszawą.

 

Operatorzy kolejowi uruchamiają kolejne połączenia w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, a coraz więcej klientów przekonuje się do transportu szynowego, zwłaszcza w przypadku dużych ładunków, obejmujących kilkanaście czy kilkadziesiąt kontenerów. Naszą rolą jest przygotowanie atrakcyjnej oferty obsługi tych ładunków, tak jeśli chodzi o współpracę z liniami żeglugowymi jak i szybki i sprawny przeładunek.

Jeśli chodzi o inwestycje kolejowe, są one przede wszystkim realizowane wspólnie z właścicielem infrastruktury, czyli Zarządem Morskiego Portu Gdynia. W przyszłym roku planowane jest zakończenie modernizacji torowiska, dzięki której zyskamy trzy tory zdolne do obsługi składów całopociągowych. Poza tym realizujemy największy w historii terminalu program inwestycyjny, w ramach którego planujemy m.in. zakup dwóch nowych suwnic kolejowych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia: Obecność kapitału chińskiego budzi obawy

Polityka i prawo

Port Gdynia: Obecność kapitału chińskiego budzi obawy

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2024

Mirosław Czapiewski w zarządzie Portu Gdynia

Biznes i przemysł

Mirosław Czapiewski w zarządzie Portu Gdynia

Mikołaj Kobryński 21 marca 2024

Są oferty w przetargu na falochrony dla Portu Zewnętrznego w Gdyni

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia: Obecność kapitału chińskiego budzi obawy

Polityka i prawo

Port Gdynia: Obecność kapitału chińskiego budzi obawy

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2024

Mirosław Czapiewski w zarządzie Portu Gdynia

Biznes i przemysł

Mirosław Czapiewski w zarządzie Portu Gdynia

Mikołaj Kobryński 21 marca 2024

Są oferty w przetargu na falochrony dla Portu Zewnętrznego w Gdyni

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5