ju
- Od 1 grudnia 2012 roku nie ma już utrudnień dla pasażerów, ani autobusowej komunikacji zastępczej. Od nowego rozkładu jazdy, a więc od czerwca 2013 roku będziemy jeździć z podniesionymi prędkościami z 70 km/h do 100 km/h (Olsztyn-Szczytno). Na przełomie czerwca i lipca nastąpi zakończenie wszelkich robót budowlanych pierwszego etapu inwestycji – wyjaśnia Ewa Szymonowicz-Ginetr z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie.
Prace na tym odcinku polegały na całkowitej wymianie nawierzchni kolejowej toru głównego szlakowego/zasadniczego na odcinku Olsztyn – Szczytno linii nr 219 (44,38 km) oraz toru głównego zasadniczego na stacji Szczytno na linii nr 35 (0,97 km). Oprócz tego przebudowano perony, wymieniono nawierzchnię drogową na 38 przejazdach, prowadzono roboty budowlane na dwóch nastawniach, wymieniono również wyeksploatowane i wybudowano nowe urządzenia telekomunikacyjne i elektroenergetyczne. Wartość kontraktu to ponad 116 mln zł.
- W wyniku rewitalizacji linii kolejowych na odcinku o długości ok. 55,22 km, pociągi będą mogły osiągnąć maksymalne prędkości 100-110 km/h, a czas przejazdu z Olsztyna do Szyman będzie wynosił ok. 45 min. Czas przejazdu na trasie z Olsztyna do Szczytna zostanie skrócony o ok. 10 min. Podniesiony zostanie także standard (nowe perony, urządzenia informacji podróżnych), komfort (zmodernizowana nawierzchnia zapewni spokojną jazdę taboru) i bezpieczeństwo na linii (sygnalizacja na przejazdach) – tłumaczy Szymonowicz-Ginter.
Drugi etap prac, który rozpocznie się wkrótce, podzielono na dwa zadania. Pierwsze z nich polega na budowie około 2 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminalu Portu Lotniczego Mazury w Szymanach. Zadanie drugie to budowa LCS Szczytno wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Wszystko ma być gotowe wraz z uruchomieniem lotniska.