Rynek Infrastruktury
Warunkami wstępnymi dla kandydatów są m.in. wykształcenie wyższe, co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 5-letni staż pracy na stanowiskach wysokiego szczebla zarządzania, biegła znajomość języka angielskiego oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia projektów inwestycyjnych. Dodatkowe, pożądane doświadczenie to m.in. ukończone studia podyplomowe lub MBA w zakresie zarządzania, doświadczenie w prowadzeniu projektów infrastrukturalnych w obszarze projektów morskich, kolejowych lub drogowych o znaczącej skali czy też znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem grupą kapitałową.
Na początku grudnia do dymisji podał się poprzedni prezes, Ryszard Warzocha. Wcześniej o jego odwołanie wnioskowali przedstawiciele Skarbu Państwa w radzie nadzorczej portu, bo – pełniąc funkcję prezesa – Warzocha miał 16 procent udziałów w warszawskiej spółce medycznej. Zgodnie z prawem, nie mógł mieć więcej niż 10 procent udziałów w tej firmie.
Według „Głosu Szczecińskiego”, Warzocha złamał art. 4 ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne. Prezes w rozmowie z „GS” twierdził, że te przepisy go nie obowiązywały, bo miał kontrakt menadżerski. Elżbieta Bogdanowicz, szefowa Rady Nadzorczej ZMPSiŚ zwróciła jednak uwagę, że to nieprawda. Kontrakt nie został podpisany (był dopiero negocjowany), prezes miał umowę o pracę.
Od momentu dymisji Warzochy (był prezesem przez pół roku) zarząd pracuje w dwuosobowym składzie: Paweł Adamarek i Krzysztof Sadowski. P.o. prezesa jest Sadowski, dotychczasowy wiceprezes ZMPSiŚ ds. rozwoju portów.