Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: Wciąż rosną przeładunki

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
26-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/portalmorski.pl/materiały prasowe

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szczecin i Świnoujście: Wciąż rosną przeładunki
fot. materiały prasowe
Zgodnie z danymi w zespole portów Szczecin-Świnoujście w październiku br. przeładowano o osiem i pół procent więcej towarów aniżeli w tym samym miesiącu ubiegłym roku.

Niekwestionowanym liderem wzrostów w relacji miesiąc do miesiąca jest ruda, na plusie o blisko 714 %. Tuż za nią plasują się zboża z wynikiem 157,4 tys. ton (+83,2%). Bardzo dobrze wypadły także przeładunki kontenerów ze wzrostem na poziomie 37% (10 636 TEU). Na plusie były także przeładunki drobnicy, wzrost o prawie dwa procent, to dzięki większym przeładunkom drobnicy kontenerowej oraz konwencjonalnej, w tym celulozy, papieru i wyrobów stalowych. Pozostałe grupy towarowe, jak węgiel, paliwa, oraz inne masowe w październiku br. zakończyły miesiąc wynikiem ujemnym wobec października ub. roku.

Ogółem bilans przeładunków po dziesięciu miesiącach tego roku w portach Szczecin i Świnoujście delikatnie w dół o niecałe pięć procent. Październik to po wrześniu br. drugi miesiąc z rzędu, który oba porty kończą na plusie, co daje nadzieję, że porty zakończą rok wynikiem analogicznym do roku poprzedniego oscylującym wokół 30 mln ton.

Pomimo trudnej sytuacji epidemiologicznej na świecie, ciągłość dostaw towarów w zespole portów Szczecin-Świnoujście została w pełni zachowana, a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają zgodnie z planem. Półmetek minęła rozbudowa i przystosowanie do obsługi transportu intermodalnego Terminalu Promowego w Świnoujściu. W Szczecinie i Świnoujściu bez utrudnień trwają największe w historii, warte blisko 1,5 mld złotych prace modernizacyjne poprawiające dostęp kolejowy do portów.

Tor wodny Świnoujście - Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co poprawi ofertę portów, umożliwiając zawijanie większych jednostek do szczecińskiego portu, a w konsekwencji pozyskanie dodatkowych kontrahentów i ładunków. Ruszyły dwa wielkie przedsięwzięcia ZMPSiŚ w porcie Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Spółka podpisała kontrakty z ich wykonawcami: dla „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” z konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI Sopot SA, dla „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” z gdańską Korporacją Budowlaną Doraco.

Spółka, spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, zaangażowała się w pomoc służbom medycznym w walce z koronawirusem. Przekazała wsparcie finansowe na sumę przekraczającą milion złotych, za które został zakupiony sprzęt medyczny, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans, a także aparatura służącej do wczesnej diagnostyki korona wirusa i dwa urządzenia Plasmair Sentinel służących do automatycznej dezaktywacji i likwidacji w powietrzu w obecności pacjentów i personelu medycznego szerokiego spektrum szkodliwych mikroorganizmów takich jak bakterie, grzyby, wirusy, drożdże, czy pleśnie.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin i Świnoujście: 2020 rok był czasem ofensywy inwestycyjnej

Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: 2020 rok był czasem ofensywy inwestycyjnej

Aleksander Domański 01 stycznia 2021

Operatora nowego terminalu w Świnoujściu poznamy na początku 2021 r.

Intermodal i logistyka

Zachodniopomorskie: Czy Via Baltica zaszkodzi portowi w Szczecinie?

Drogi i autostrady

Dariusz Słaboszewski: Porty są barometrem gospodarki krajowej

Intermodal i logistyka

Port Szczecin: Kluczowe jest pogłębienie dojścia

Intermodal i logistyka

Kto zostanie prezesem zarządu Portu Szczecin i Świnoujście?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Szczecin i Świnoujście: 2020 rok był czasem ofensywy inwestycyjnej

Intermodal i logistyka

Szczecin i Świnoujście: 2020 rok był czasem ofensywy inwestycyjnej

Aleksander Domański 01 stycznia 2021

Operatora nowego terminalu w Świnoujściu poznamy na początku 2021 r.

Intermodal i logistyka

Zachodniopomorskie: Czy Via Baltica zaszkodzi portowi w Szczecinie?

Drogi i autostrady

Dariusz Słaboszewski: Porty są barometrem gospodarki krajowej

Intermodal i logistyka

Port Szczecin: Kluczowe jest pogłębienie dojścia

Intermodal i logistyka

Kto zostanie prezesem zarządu Portu Szczecin i Świnoujście?

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5