Arek Kowalczyk
Rozmowy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście z inwestorem rozpoczęły się pod koniec 2010 roku. Inwestor w początkowej fazie poszukiwań dogodnej lokalizacji dla swojego przyszłego terminalu, oprócz Szczecina, brał pod uwagę także Rostok, Kłajpedę oraz Rygę. Od czasu wyboru Szczecina, wypracowano koncepcję funkcjonowania terminalu i uzyskano dokumentację niezbędną do rozpoczęcia inwestycji. Zgodnie z tą koncepcją, w porcie w Szczecinie Cronimet PL wybuduje przy Kanale Przemysłowym (Wrocławskim) nabrzeże o długości 150m i głębokości technicznej 8m, przy którym rocznie obsługiwanych będzie do 150 tys. ton ładunku.
Koncern Cronimet z siedzibą w Karlsruhe grupuje 56 firm w kilkunastu krajach i zatrudnia łącznie prawie 5 tys. pracowników. Polska spółka z siedzibą w Inowrocławiu zdecydowała się na lokalizację w porcie w Szczecinie swojego oddziału dla obsługi obrotu transportem morskim, czyli przeładunków portowych i składowania swoich produktów.