Arek Kowalczyk
Z kolei w części morskiej kontynuowany jest m.in. montaż rurociągów LNG i rozpoczęto próby ciśnieniowe rurociągów stalowych.
Koszt budowy terminalu LNG wynosi około 3 mld zł, a wydatki kapitałowe związane z oddaniem do użytku wszystkich instalacji zostały oszacowane na około 4,5 mld zł. Inwestycja jest finansowana z kapitału własnego, dotacji unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego programu energetycznego na rzecz naprawy gospodarczej, a także z kredytów w Europejskim Banku Inwestycyjnym, Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz kredytów komercyjnych.
Prezesem Polskiego LNG jest Tomasz Pepliński, który pełni tę funkcję od 5 grudnia 2013 roku. Terminal LNG ma zostać oddany do użytku pod koniec roku.
Terminal LNG zapewni odbiór 5 mld m3 gazu ziemnego rocznie - na taką eksploatację pozwoli terminal LNG na pierwszym etapie. Dzięki budowie terminalu LNG Polska uzyska dostęp do globalnego rynku LNG - oznacza to znaczne zwiększenie liczby źródeł, z których możliwy będzie import surowca. Jest to pierwszy tego typu projekt infrastrukturalny nie tylko w Polsce, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej.