Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Stępień: Łódź nie chce być sypialnią Warszawy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
12-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Stępień: Łódź nie chce być sypialnią Warszawy
Fot. Rynek Kolejowy
- Chcielibyśmy korzystać w Łodzi na sąsiedztwie Warszawy. Wolimy jednak być Jankami, przez które się jeździ i robi tam biznes, niż Starą Miłosną, gdzie się sypia i nic poza tym - wypowiedź marszałka województwa łódzkiego przytacza Witold Stepień.

Jak podaje Rynek Kolejowy konferencja "Połączenia kolejowe jako czynnik integracji społecznej i gospodarczej" odbyła się 8 lutego we Wrocławiu. Podczas spotkania marszałkowie i wicemarszalkowie siedmiu województw rozmawiali z ministrem i wiceministrem transportu o dalszym losie budowy linii KDP "Ygrek". - Spróbuję odnieść się od interesu województwa łódzkiego. Projekt budowy Kolei Dużych Predkości budzi szanse na zmiany. Przez stolicę województwa łódzkiego nie kursuje żaden pociąg międzynarodowy, a linie magistralne przechodzą po obrzeżach województwa - mówił marszałek Witold Stępień.

 

Rynek Kolejowy przytacza wypowiedzi marszałka: - Stan linii kolejowych w województwie trudno określić jako dobry, z wyjątkiem odcinka do Skierniewic, oraz odcinka do Łowicza - ten drugi został zmodernizowany dzięki województwo i RPO - przypomniał Stępień. - W aktualnie przyjmowanych dokumentach strategicznych, koncepcja woj. łódzkiego jeśli chodzi o kolej nie wygląda dobrze. Jak dotąd brak jest wskazania realizacji KDP do roku 2020, jak to było zapowiedziane - powiedział marszałek.

 

- W polityce unijnej trasport to również budowa infrastruktury o odpowiednich walorach jakościowych. Wytyczne tunijne to kolej dużych prędkości wpisana w sieci transportowe, w tym TEN-T. Stoimy na stanowisku, że rezygnacja z budowy KDP spowoduje regres kraju - mówił Witold Stępień. - Wypadamy z procesu inwestycyjnego, nie stwarzamy nowych technologii... KDP to szansa też dla przemysłu - wyjaśniał.

 

- W tym samym czasie rząd Brytyjski, również tłumacząc się kryzysem, decyduje o budowie linii kolejowej dużych prędkości, twierdząc że budowa stworzy nowe miejsca pracy. Stajemy się ostatnim dużym krajem w Europie bez Kolei Dużych Prędkości - powiedział Witold Stępień, który ze wszystkim marszałków najbardziej opowiadał się za szybką budową linii "Ygrek".

 

- Szybka kolej skraca o połowę czas przejazdu pomiędzy największymi ośrodkami kraju, zmniejsza zatłoczenie na drogach i stanowi impuls rozwojowy dla aglomeracji. Dla woj. łódzkiego ważne są rozpoczęte już inwestycje - modernizacja linii Warszawa - Łódź, dworca Łódź Fabryczna i Kolei Aglomeracyjnej. Ale one są tylko dobrym uzupełnieniem dla przyszłej Kolei Dużych Prędkości. Projekty lokalne i krajowe muszą się uzupełniać. Wydaje nam się, że właśnie takie projekty jak KDP i modernizacja infrasturktury to likwidacja podziału na Polskę wschodnią i zachodnią - kulturowego i gospodarczego - stworzonego jeszcze przez zaborców - zakończył łódzki marszałek.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5