Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Statki napędzane LNG: Nowy trend w przemyśle stoczniowym dobry dla polskich stoczni?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
26-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Statki napędzane LNG: Nowy trend w przemyśle stoczniowym dobry dla polskich stoczni?
statek LNG; fot. Port w Hamburgu
19 czerwca do portu w Hamburgu po raz pierwszy zawinął statek napędzany LNG. KV Barentshav należy do floty norweskiej straży wybrzeża. Władze portu zamierzają promować budowę statków napędzanych LNG. Polskie stocznie już budują takie dla Norwegów.

LNG odgrywa istotną rolę w sferze ekologicznej żeglugi, jako że napęd gazowy redukuje ilość emitowanych związków azotu o niemal 90 procent w porównaniu do paliwa lekkiego (diesel), a dwutlenku węgla o niemal 20 procent. Emisja dwutlenku siarki i cząsteczek pyłów jest niemal niewykrywalna. W dodatku zużycie silnika, a przez to i koszty eksploatacji są zredukowane. W rezultacie wchodzących w życie w 2015 roku regulacji nakładających górne granice na emisję siarki w obszarach SECA (Sulphur Emission Control Area), w tym Morza Północnego i Bałtyku, przemysł żeglugowy poszukuje intensywnie alternatywnych paliw.

Zarząd Portu w Hamburgu i spółka Linde Group chcą promować zastosowanie LNG w statkach i obecnie przygotowują studium wykonalności dla komercyjnego zastosowania LNG w porcie Hamburg. Wnioski z tego opracowania mogą być wykorzystane do rozpoczęcia konkretnych projektów infrastrukturalnych takich jak stacja bunkrowa LNG w porcie Hamburg.

- Port Hamburg powinien być liderem w polityce ekologicznej i efektywności energetycznej. W przyszłości systemy napędowe wykorzystujące skroplony gaz ziemny powinny tu odgrywać znaczącą rolę. W ramach ogólnoświatowej współpracy musimy teraz stworzyć standardy i podstawy dla infrastruktury. Port Hamburg odgrywa wielce znaczącą rolę jako port feederowy dla Bałtyku i w konsekwencji pracujemy nad kluczowymi parametrami dla infrastruktury LNG potrzebnej w Hamburgu. Rozważamy również możliwość rozbudowy naszej własnej floty o nowe jednoski wykorzystujące technologię LNG - mówi dyrektor zarządzający portu Jens Meier.

Przy przejściu na napęd LNG armatorzy mają obok budowy nowych statków napędzanych gazem możliwość przebudowy istniejącej floty. - Z analizy wynika, że między 10 a 15 procent oddanych do 2020 roku nowych jednostek będzie mogło być napędzanych gazem. To około 1000 statków - powiedział Lars Sørum, dyrektor Technology & Services, Maritime Oil & Gas w DNV Europe & North Africa.

Ta wiadomość powinna ucieszyć gdańską stocznię Remontowa Shipbuilding, która realizuje tego typu projekty. Stocznia od trzech lat współpracuje z norweskim armatorem, dla którego wybudowała już 4 promy pasażersko-samochodowe, napędzane gazem LNG. Prognozy dla rynku statków napędzanym LNG mogą skusić inne stocznie do produkcji tego typu jednostek.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nauta remontuje 4 chemikaliowiec w tym miesiącu

Intermodal i logistyka

Nauta remontuje 4 chemikaliowiec w tym miesiącu

Łukasz Malinowski 21 czerwca 2013

SMW wyremontuje trałowiec

Intermodal i logistyka

SMW wyremontuje trałowiec

Łukasz Malinowski 27 czerwca 2013

Remontowa Shipbuilding: Chrzest dwóch statków offshore

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nauta remontuje 4 chemikaliowiec w tym miesiącu

Intermodal i logistyka

Nauta remontuje 4 chemikaliowiec w tym miesiącu

Łukasz Malinowski 21 czerwca 2013

SMW wyremontuje trałowiec

Intermodal i logistyka

SMW wyremontuje trałowiec

Łukasz Malinowski 27 czerwca 2013

Remontowa Shipbuilding: Chrzest dwóch statków offshore

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5