Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Stacja kolejowa Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin - coraz bliżej

Dalej Wstecz
Autor:

wu

Data publikacji:
20-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Stacja kolejowa Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin - coraz bliżej
fot. Port Lotniczy Warszawa/ Modlin
Projekt budowy linii kolejowej na lotnisko Warszawa-Modlin wraz z podziemną stacją przy terminalu otrzymał pozytywną decyzję środowiskową. Inwestor szczególną uwagę musi jednak zwrócić na nietoperze. Koszt inwestycji to 180 mln zł.

Marszałek województwa mazowieckiego złożył wniosek ws. uwarunkowań środowiskowych w sierpniu 2009 r. RDOŚ polecił inwestorowi wykonanie raportu oddziaływania na środowisko. Taki raport, wraz z wnioskiem o częściową zmianę przebiegu trasy, wpłynął w sierpniu 2011 r. RDOŚ wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach przed kilkoma dniami, 12 grudnia br., dla wariantu inwestorskiego w śladzie istniejącego wcześniej torowiska. Określa w niej szereg warunków dot. ochrony środowiska, które inwestor musi spełnić podczas prowadzenia prac – inwestycja przebiega przez teren Natura 2000, który jest ostoją nietoperzy. Inne warianty, choć omijały obszar chroniony, nie powodowały uniknięcia potencjalnych kolizji z nietoperzami, a jednocześnie powodowały spore wyzwania inżynieryjne.

 

Zgodnie z decyzją środowiskową należy uwzględnić budowę ekranów akustycznych o wysokości pięciu metrów. Inwestor będzie miał obowiązek wykonania analizy porealizacyjnej skuteczności środków ochrony akustycznej, a także śmiertelności i aktywności nietoperzy na całej długości trasy w ciągu pierwszych pięciu lat.

 

Tunel ze stacją. Parametry techniczne

Torowisko zaprojektowane zostanie dla prędkości teoretycznej 80 km/h, jednak prędkość eksploatacyjna wyniesie 60 km/h. Na odcinku przecinającym Naturę 2000 prędkość będzie ograniczona do 50 km/h. Projektowana przepustowość zakłada pociągi z częstotliwością co 20 minut.

Inwestor zakładał trzy warianty budowy stacji końcowej: podziemna dwupoziomowa, naziemna i podziemna jednopoziomowa. Ostatecznie zostanie wykonany, na długości ok. 230 m, tunel z peronem wyspowym dla dwóch torów i naziemną halą obsługi pasażerów. Taka lokalizacja stacji umożliwi uniknięcie „kolizji ruchu w nadziemnej części przed halą lotniska”. Tunel będzie budowany metodą odkrywkową. Na peronach, w skrajnych częściach, znajdą się pomieszczenia techniczne i zaplecze dla obsługi stacji i pociągów. Peron zostanie wydzielony bramkami dostępu dla osób z ważnymi biletami. Z powierzchnią łączyć go będą schody ruchome oraz windy. W hali nadziemnej przewidziano poczekalnię oraz miejsce na lokale komercyjno-usługowe, handlowe i gastronomiczne.

Na długości 650 m trasa będzie biegła w wykopie. Natomiast na stacji Modlin zostanie wybudowany tor z peronem jednokrawędziowym. Oprócz budowy linii kolejowej, prowadzona będzie przebudowa układu dróg, w tym usunięcie kolizji z drogą krajową nr 62.

Inwestycja na Euro po mistrzostwach

Samorząd województwa mazowieckiego zamierza – przy tej budowie – skorzystać z regulacji, które miały ułatwić realizację inwestycji na Euro 2012. Na żądanie inwestora, zgodnie z treścią ustawy o przygotowaniu mistrzostw, decyzja środowiskowa ma rygor natychmiastowej wykonalności. Odwołania można wnosić w terminie 14 dni od obwieszczenia / doręczenia powiadomienia o wydaniu decyzji.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Strutyński: Rozwój Kraków Airport ponad podziałami

Biznes i przemysł

Strutyński: Rozwój Kraków Airport ponad podziałami

Mateusz Kieruzal 03 października 2024

Opolskie. Dotychczas oszacowane straty drogowe to 200 mln zł

Drogi i autostrady

GUS. Fatalne wyniki produkcji budowlano-montażowej w sierpniu

Biznes i przemysł

GUS. Fatalne wyniki produkcji budowlano-montażowej w sierpniu

GR, rynekinfrastruktury.pl 03 października 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Strutyński: Rozwój Kraków Airport ponad podziałami

Biznes i przemysł

Strutyński: Rozwój Kraków Airport ponad podziałami

Mateusz Kieruzal 03 października 2024

Opolskie. Dotychczas oszacowane straty drogowe to 200 mln zł

Drogi i autostrady

GUS. Fatalne wyniki produkcji budowlano-montażowej w sierpniu

Biznes i przemysł

GUS. Fatalne wyniki produkcji budowlano-montażowej w sierpniu

GR, rynekinfrastruktury.pl 03 października 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5