Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Słabość konkurencji na rynku energii widać w reklamach telewizyjnych

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
10-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
konradswirski.blog.tt.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Słabość konkurencji na rynku energii widać w reklamach telewizyjnych
fot. Włodzimierz Włoch
Od reklam telewizyjnych nie ma ucieczki. Żeby nie wiem jak przemyślane strategie stosować, wychodzić na kanapkę i sok do kuchni , próbować żonglować po kanałach – wcześniej czy później trzeba zacisnąć zęby i zacząć je oglądać. Można jednak z nich wysnuć wnioski, jak wygląda kondycja gospodarcza poszczególnych sektorów gospodarki i gdzie panuje konkurencja. Jesteśmy zalewani reklamami o kontach, kredytach, samochodach, lekarstwach i telefonii komórkowej. To ewidentni liderzy, a energetyka proporcjonalnie wielki sektor w PKB – bardzo słabo – pisze na swoim blogu dr hab. inż. Konrad Świrski, prezes firmy Transition Technologies SA.

Wśród reklam – ewidentny mój lider (na tak) – psy z uśmiechniętymi zębami. Pewnie wszyscy widzieli – to reklama kleju do sztucznej szczeki – jestem pod wrażeniem, że można wyjść z tak ciężkiego tematu obronna ręką – po części to pewnie urok psów , po trochu aktualność tematu dla mnie. Właśnie pani dentystka uratowała w ostatniej chwili mój ząb, ale zmusiła też do zastanowienia czy nie za długo będę aktywnym klientem w tym segmencie rynkowym. Dwie reklamy z kolei, które mnie powalają na nie. W pierwszej mężczyzna oferuje wieczorem po przyjęciu, odwieźć do domu intrygującą i seksowna rudowłosą kobietę, która po dłuższej podróży jego przyjemnym samochodem zaprasza go do domu. Któż z nas nie marzył o takiej sytuacji i nie próbował na pewno z różnym skutkiem. Niestety, tu nasz bohater z góry odmawia, zostawiając osłupiałą partnerkę na chodniku i woli przejażdżkę samochodem – nie dość, że niekulturalnie, to chyba jeszcze zasłużenie otrzymuje miano super-palanta, a marka samochodu już nigdy nie zostanie wybrana przez żadną kobietę. Druga reklama jest jeszcze lepsza – literalnie spadłem z krzesła. Mężczyzna na romantycznej kolacji wręcza ubranej w bawełnianą biel kobiecie prezent i jest to… tak… paczka podpasek lub wkładek higienicznych. Wiele się zmienia we współczesnym świecie, i na pewno w gestii prezentów jestem skrajnym konserwatystą – kwiaty, biżuteria, bielizna (od 3-ciej randki), potem futra, egzotyczne wycieczki i luksusowe samochody , natomiast nigdy nie wpadłem, żeby wręczyć komuś paczkę podpasek. Myślę, że jednak nie wróży to sukcesu – próbowałem wyobrazić sobie, jak testuję na eleganckiej kolacji z moją zoną i zawsze rezultat jest to kolejny tydzień tylko wyżywienie w postaci czerstwego chleba i wody.


Na tym tle – wydawałoby się, że jest szansa, żeby energetyka wniosła świeży powiew w reklamowe spoty. Wielka liczba klientów, duże korporacje – mogłoby to przynieść innowacyjne pomysły i fajne reklamy. Tymczasem – bardzo słabo. Dwie kampanie – po części korporacyjne po części trochę reklamowe dla firm kupujących energię – obie z korporacji zaczynających się na E (Energa , Enea) – przez co te podobne nazwy nieco mylące dla wszystkich oglądających. I jeszcze trochę wcześniej kampania błękitnego prądu – chyba RWE. Porównując do telekomów – bardzo powoli i raczej mało konkurencyjne, tylko podstawowe budowanie marki.
 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ORLEN przestał być Polskim Koncernem Naftowym

Biznes i przemysł

ORLEN przestał być Polskim Koncernem Naftowym

Mikołaj Kobryński 04 lipca 2023

Prezesi zachęcają do kupna akcji

Intermodal i logistyka

Prezesi zachęcają do kupna akcji

Rynek Infrastruktury 08 listopada 2011

Enea weźmie się za łupki?

Intermodal i logistyka

Enea weźmie się za łupki?

Arek Kowalczyk 13 lutego 2012

Owczarek: Musimy wziąć pod uwagę zmieniające się ustawodawstwo w Polsce

Intermodal i logistyka

Enea zamierza wypłacić 156,8 mln zł dywidendy

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

ORLEN przestał być Polskim Koncernem Naftowym

Biznes i przemysł

ORLEN przestał być Polskim Koncernem Naftowym

Mikołaj Kobryński 04 lipca 2023

Prezesi zachęcają do kupna akcji

Intermodal i logistyka

Prezesi zachęcają do kupna akcji

Rynek Infrastruktury 08 listopada 2011

Enea weźmie się za łupki?

Intermodal i logistyka

Enea weźmie się za łupki?

Arek Kowalczyk 13 lutego 2012

Owczarek: Musimy wziąć pod uwagę zmieniające się ustawodawstwo w Polsce

Intermodal i logistyka

Enea zamierza wypłacić 156,8 mln zł dywidendy

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5