Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Skandynawowie chcą tankować statki w Świnoujściu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Skandynawowie chcą tankować statki w Świnoujściu
fot. Polskie LNG
Wyniki procedura market screeningu potwierdziła, że firmy z obszaru Bałtyku są zainteresowane tankowaniem statków LNG w świnoujskim terminalu gazu skroplonego - potwierdził w rozmowie z PAP prezes spółki Rafał Wardziński.

- Otrzymaliśmy odpowiedzi od firm m.in. z Norwegii, Szwecji, Finlandii, Estonii, Szwajcarii, Niemiec i Ukrainy. Okazało się, że polskim terminalem najbardziej zainteresowane są firmy skandynawskie, które chciałyby go wykorzystać do tankowania swoich statków pływających po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym oraz przeładunku LNG - powiedział PAP Wardziński.

 

Terminal LNG może skorzystać na nowej tzw. Dyrektywie siarkowej, która wprowadza znaczące obostreznia w zakresie paliw żeglugowych, przez co armatorom z rejonu Bałtyku bardziej opłacać się będzie inwestować w statki zasilane LNG.

 

Dyrektywa weszła w życie w styczniu tego roku i opiera się na normach opracowanych przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Dokument ma na celu stopniową redukcję maksymalnej zawartości siarki w paliwach żeglugowych z 3,5 proc. do 0,5 proc. do stycznia 2020 r. W przypadku niektórych bardzo wrażliwych ekosystemów, takich jak Morze Bałtyckie i Morze Północne wraz z kanałem La Manche, maksymalne zawartości siarki zostaną obniżone do 0,1 proc. już w 2015 r.

Alternatywę dla paliwa o niskiej zawartości siarki stanowi możliwość wyboru równoważnych metod spełnienia wymogów, takich jak systemy oczyszczania spalin lub statki napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG). I tutaj korzyści dla siebie widzi Polskie LNG.

 

Dlatego Wardziński jest przekonany, że za 10-15 lat większość transportu morskiego na Bałtyku będzie napędzana LNG. - W rejonie Morza Bałtyckiego znajdują się dwie działające instalacje LNG, jednak małej skali. W planach jest budowa kolejnych małych terminali importowych. Chcemy być pierwszym dużym terminalem w rejonie Bałtyku, który umożliwi przeładunek i bunkrowanie statków. Terminal w Świnoujściu może być też wykorzystywany na potrzeby zaopatrywania instalacji LNG w rejonie Morza Bałtyckiego, w szczególności przy uwzględnieniu ograniczonych mocy produkcyjnych norweskich instalacji skraplających, które mogą nie wystarczyć na zrealizowanie wszystkich zawieranych umów. W takim przypadku operatorzy terminali satelitarnych byliby klientami Polskiego LNG - zaznaczył w rozmowie z PAP Wardziński.

 

Budowa instalacji do tankowania statków jak i przeładunku na mniejsze jednostki pływające będzie jednak wymagała budowy trzeciego zbiornika LNG. Obecne plany przewidują dwa zbiorniki LNG, które już zostały postawione i przykryte kopułami. Terminal ma ruszyć w drugiej połowie 2014 roku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

300. dostawa LNG do Polski drogą morską

Biznes i przemysł

300. dostawa LNG do Polski drogą morską

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2024

Świnoujście: Rekordowe dostawy LNG

Biznes i przemysł

Świnoujście: Rekordowe dostawy LNG

Mikołaj Kobryński 03 stycznia 2024

Bliżej pływającego gazoportu w Zatoce Gdańskiej

Biznes i przemysł

Bliżej pływającego gazoportu w Zatoce Gdańskiej

Mikołaj Kobryński 12 października 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

300. dostawa LNG do Polski drogą morską

Biznes i przemysł

300. dostawa LNG do Polski drogą morską

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2024

Świnoujście: Rekordowe dostawy LNG

Biznes i przemysł

Świnoujście: Rekordowe dostawy LNG

Mikołaj Kobryński 03 stycznia 2024

Bliżej pływającego gazoportu w Zatoce Gdańskiej

Biznes i przemysł

Bliżej pływającego gazoportu w Zatoce Gdańskiej

Mikołaj Kobryński 12 października 2023

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5