Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Siergiej: Pogłębienie toru do portu w Szczecinie to 5 tys. nowych miejsc pracy

Dalej Wstecz
Autor:

sg

Data publikacji:
27-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Siergiej: Pogłębienie toru do portu w Szczecinie to 5 tys. nowych miejsc pracy
Siergiej Jarosław, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście; fot. ZMPSiŚ
Dzięki pogłębieniu toru wodnego do portu w Szczecinie może powstać ponad 5 tysięcy nowych miejsc pracy - o potrzebie i korzyściach płynących z realizacji wielomilionowej inwestycji mówi Jarosław Siergiej, prezez Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.

Rynek Infrastruktury: Tor podejściowy do portu będzie mógł być pogłębiony do głębokości 12,5 metra. W realizacji jest modernizacja brzegów, realizowana przez Urząd Morski. Jak port zyska na pogłębieniu toru?

Jarosław Siergiej, prezez Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście: Prowadzona przez Urząd Morski w Szczecinie inwestycja związana z modernizacją toru wodnego Świnoujście–Szczecin uwzględnia plany pogłębienia wejścia do Szczecina. Jednym z efektów trwającej obecnie przebudowy umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego i Mielińskiego ma być uzyskanie gotowości technicznej do pogłębienia toru do głębokości 12.5 m.

Pogłębienie toru wodnego do Szczecina jest koniecznością. Tylko wtedy port w Szczecinie utrzyma budowaną przez lata pozycję konkurencyjną. Wystarczy spojrzeć na głębokości akwenów w innych portach morskich - bałtycki standard wynosi 15–16 m. W naszym przypadku, głębokość techniczna liczącego 68 km toru wodnego łączącego Świnoujście ze Szczecinem, prawie na całej długości, wynosi 10,5m. Pozwala to na bezpieczną żeglugę statków o zanurzeniu 9,15m.

 

Czy ZMPSiŚ dysponuje szacunkami co do wzrostu przeładunków, zatrudnienia bezpośrednio w porcie i w otoczeniu gospodarczym?

Aby stworzyć bazę wyjściową do dyskusji nad koniecznością pogłębienia toru wodnego, grupa szczecińskich naukowców w latach 2010-2012 wykonała analizy, które w sposób wielowymiarowy mogłyby przedstawić aspekty pogłębienia toru wodnego. Prace te prezentują szereg korzyści, które wystąpią zarówno na etapie realizacji inwestycji, jak i po jej oddaniu do eksploatacji. Korzyści te zostały zidentyfikowane zarówno dla portu w Szczecinie i regionu zachodniopomorskiego, jak i dla morsko-lądowego łańcucha transportowego obsługującego wymianę handlową dokonywaną z wykorzystaniem portów w Szczecinie i Świnoujściu.
 

Wnioski płynące z tych unikatowych prac można ująć bardzo syntetycznie. Niewątpliwie, realizacja inwestycji związanej z pogłębieniem toru wodnego do Szczecina do głębokości 12,5m znacząco poprawi dostępność i konkurencyjność portu. Ponadto otworzy go na nowe ciągi ładunkowe oraz istotnie zwiększy jego możliwości przeładunkowe. Pogłębienie toru wodnego umożliwi dalszy rozwój zespołu portów w Szczecinie i Świnoujściu i pozytywnie wpłynie na atrakcyjność gospodarczą portu oraz całego regionu, w którym dzięki tej inwestycji może powstać ponad 5 tysięcy nowych miejsc pracy.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ostatnia partia używanych Abramsów dotarła do Świnoujścia

Intermodal i logistyka

Ostatnia partia używanych Abramsów dotarła do Świnoujścia

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2024

Terminal offshore w Świnoujściu opóźniony o pół roku

Biznes i przemysł

Świnoujście: Przebudowa kolejnego stanowiska promowego

Intermodal i logistyka

Świnoujście: Przebudowa kolejnego stanowiska promowego

Mikołaj Kobryński 13 czerwca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Ostatnia partia używanych Abramsów dotarła do Świnoujścia

Intermodal i logistyka

Ostatnia partia używanych Abramsów dotarła do Świnoujścia

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2024

Terminal offshore w Świnoujściu opóźniony o pół roku

Biznes i przemysł

Świnoujście: Przebudowa kolejnego stanowiska promowego

Intermodal i logistyka

Świnoujście: Przebudowa kolejnego stanowiska promowego

Mikołaj Kobryński 13 czerwca 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5