Mariusz W.
Zgodnie z umową konsorcjum dostarczy wszystkie nowe i w pełni wyposażone rękawy w ciągu 12 miesięcy. Całość prac została podzielona na etapy. Pierwszy to projektowanie, następny to montaż i uruchomienie czterech rękawów na stanowiskach postojowych 1, 2, 6, 7. W następnym kroku zdemontowane zostaną istniejące pomarańczowe rękawy na stanowiskach 3, 4, 5 i zainstalowanie w ich miejsce trzech nowych. Pierwsze cztery nowe rękawy zostaną oddane do użytku pasażerów w pierwszym kwartale przyszłego roku, pozostałe trzy – do końca czerwca 2013 r.
Nowe Lotnicze Rękawy Pasażerskie będą urządzeniami w pełni automatycznymi, umożliwiającymi ruchomy podjazd do samolotu i dokowanie, nawet w przypadku niedokładnego ustawienia statku powietrznego. Nowe LRP będą przeszklone, umożliwiając w ten sposób stały kontakt wzrokowy pasażera z płytą lotniska. We wnętrzu zostaną wyłożone przeciwpoślizgową wykładziną podłogową spełniającą swoją rolę nawet w przypadku zamoczenia.
Rękawy będą dostosowane do zmiennych temperatur zewnętrznych panujących na Lotnisku Chopina (od -30°C do +40°C), zapewniając przy tym odpowiedni komfort obsługi pasażerów. Rękawy zostaną także wyposażone w urządzenia zasilające 400 Hz podwieszone bezpośrednio pod rękawem.
Nowe rękawy będą dostosowane do obsługi samolotów kodu C, w tym B737 (wszystkie podtypy), A318, A319, A320, A321, a także E170, E175, E190, E195, Fokker 70, Fokker 100, AvroRJ70, AvroRJ85, AvroRJ100 operujących na co dzień na Lotnisku Chopina w Warszawie.
Wykonawca przeprowadzi szkolenie pracowników Portów Lotniczych zarówno w zakresie obsługi rękawów, jak i ich przeglądu, konserwacji i napraw. Część personelu otrzyma także autoryzację na przeprowadzanie dalszych szkoleń wewnętrznych z obsługi i eksploatacji.