Łukasz Malinowski
W skład nowego zarząduy weszli, oprócz Ryszarda Warzochy, Paweł Adamarek jako członek zarządu ds. ekonomiczno-finansowych oraz Krzysztof Sadowski jako członek zarządu ds. rozwoju portów.
Ryszard Warzocha jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie. Ponadto ukończył studia podyplomowe z zarządzania oraz studia MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 1992 roku związany zawodowo z branżą logistyczną jako członek kadry zarządzającej. W roku 2004 potwierdzeniem jego zdolności menedżerskich oraz wieloletniego doświadczenia było uzyskanie tytułu „Najlepszego Menedżera Logistyki”.
Paweł Adamarek sprawował funkcje członka Zarządu minionej kadencji. Wcześniej był kilkuletnim pracownikiem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Ukończył Wydział Transportu i Łączności Uniwersytetu Szczecińskiego. Słuchacz Międzynarodowego Studium Podyplomowego francuskiego konserwatorium CNAM. Uzyskał dyplom studium analityków finansowych Szkoły Głównej Administracji i Zarządzania. Był uczestnikiem studium Master of Business Administration Uniwersytetu Szczecińskiego.
Krzysztof Sadowski podjął pracę w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście bezpośrednio po ukończeniu studiów na Uniwersytecie Szczecińskim na Wydziale Transportu i Łączności w roku 2000. Realizując się na kolejnych szczeblach kariery zawodowej równolegle uzyskał dyplom Wydziału Budownictwa i Architektury na kierunku Budownictwo Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego oraz ukończył studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej na Uniwersytecie Szczecińskim. W spółce pełnił kolejno funkcje szefa Biura ds. Wdrażania Projektów, szefa Biura Inwestycji i zastępcy dyrektora ds. inwestycji.
Wspólna kadencja zarządu spółki rozpoczęła się 30 czerwca 2013 i potrwa trzy lata.
W zeszłym roku w ZMPSiŚ przeładowano łącznie 21 mln 267 tys. ton ładunków (+0,4%), w znaczącej większości ładunków masowych. W obrocie kontenerowym wolumen przeładunkiów osiągnął 52 178,5 TEU, mniej o 5,3% niż rok wcześniej.
Port w Szczecinie posiada terminale masowe do przeładunku towarów suchych i płynnych, drobnicowe, terminal ro-ro oraz terminal kontenerowy DB Schenker.
Port w Świnoujściu obsługuje suche ładunki masowe, przede wszystkim węgiel, terminal specjalizujący się w przeładunkach towarów rolno-spożywczych, terminal promowy.