Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Ryanair uruchamia trasy krajowe. Zmiażdży konkurencję?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ju

Data publikacji:
27-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Ryanair uruchamia trasy krajowe. Zmiażdży konkurencję?
fot. Raboe001, commons.wikimedia.org, CCA-SA 2.5
Ryanair ogłosił wczoraj uruchomienie dwóch tras krajowych z lotniska Warszawa-Modlin, do Gdańska i Wrocławia. Pierwsze samoloty z pasażerami na tych połączeniach wystartują w marcu 2014 roku. Czyżby przewoźnik chciał wypełnić lukę po OLT Express?

Decyzja Ryanaira może zaboleć nie tylko linie, które do tej pory realizowały połączenia krajowe, jak PLL LOT, ale również przewoźników kolejowych czy autokarowych. Według Sebastiana Gościniarka, eksperta rynku lotniczego, partnera z BBSG Baca Gościniarek i Wspólnicy Doradztwo Gospodarcze, konkurencja zmusi do obniżki cen i poprawy oferty. - Nie sądzę jednak aby znacząco zmniejszyła się ilość pasażerów korzystających z tych przewoźników. Sądzę, że przewoźnik liczy na wywołanie nowego popytu jak to się dzieje w przypadku większości nowo otwieranych tras. Wydaje się, że bardziej będzie chciał przenieść do samolotów tych jeżdżących samochodami – komentuje ekspert.

 

Ale decyzja Ryanaira może również wpłynąć na poprawę kondycji finansowej portów regionalnych, ponieważ nowe połączenia to więcej pasażerów. Jednak skala operacji nie uzasadnia oczekiwania jakiejś dramatycznej poprawy. Mimo to istnieje spora szansa, że jeśli dwie trasy zapowiedziane przez irlandzkiego przewoźnika (z Modlina do Gdańska i Wrocławia) okażą się sukcesem, to uruchomione zostaną kolejne. Gościniarek pozostaje jednak powściągliwy w ocenie trafności uruchomienia takich tras. - Wcale nie jest dla mnie oczywiste, czy te dwie trasy okażą się sukcesem – komentuje ekspert.

 

- Czy decyzja Ryanaira ma sens okaże się, kiedy połączenia zaczną być realizowane. Jest spore ryzyko związane z tymi połączeniami ale też Ryanair nie jest nowicjuszem w tym biznesie i udało mu się „ożywić” już niejedną trasę. Raczej trudno mu będzie przyciągnąć pasażerów biznesowych ze względu na odległość do Modlina. Pasażerowie z segmentu turystycznego/VFR też zaczynają coraz częściej dostrzegać inne czynniki niż tylko cena – całkowity koszt, czas, wygoda. Dodatkowo w niedługim czasie istotnie poprawi się jakość podróży koleją (Pendolino) i samochodem (S7 i A1) do Gdańska. Samochodem do Wrocławia też już jeździ się coraz szybciej. Nie będzie łatwo tym bardziej, że codziennie trzeba będzie wypełnić B737. W mojej ocenie połączenia pomiędzy Warszawą i regionami mają przyszłość dla ruchu biznesowego i tranzytowego. W segmencie małego biznesu i VFR konkurencja ze strony naziemnych środków transportu jest zbyt duża. Chyba że… Ryan zacznie tworzyć w Modlinie coś w rodzaju hubu. Mówił o takiej możliwości pan O’Leary w kontekście połączeń długodystansowych z Irlandii. Ale to byłaby istotna zmiana modelu biznesowego, a to właśnie prosty i tani model biznesowy jest receptą na sukces Ryanaira – podsumowuje Gościniarek.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szwecja: Co najmniej kilka miesięcy utrudnień po osuwisku na autostradzie E6

Drogi i autostrady

Szwecja: Co najmniej kilka miesięcy utrudnień po osuwisku na autostradzie E6

Mikołaj Kobryński 25 września 2023

Kobylarnia i Mirbud będą pracować na DW-268

Drogi i autostrady

Historyczne niedoinwestowanie kolei. Czy CPK zasypie olbrzymią lukę?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Szwecja: Co najmniej kilka miesięcy utrudnień po osuwisku na autostradzie E6

Drogi i autostrady

Szwecja: Co najmniej kilka miesięcy utrudnień po osuwisku na autostradzie E6

Mikołaj Kobryński 25 września 2023

Kobylarnia i Mirbud będą pracować na DW-268

Drogi i autostrady

Historyczne niedoinwestowanie kolei. Czy CPK zasypie olbrzymią lukę?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5