Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Ruszyła budowa drugiego promu Ro-Pax

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
28-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Ruszyła budowa drugiego promu Ro-Pax
fot. MI
W Gdańskiej Stoczni Remontowej rozpoczęło się cięcie stali pod budowę drugiej, zakon-traktowanej przez spółkę Polskie Promy, jednostki promowej Ro-Pax. Statek przeznaczony będzie pod czarter dla polskich armatorów promowych.

– Dziś, wraz z rozpoczętym procesem produkcyjnym drugiego z promów dla polskich armatorów, rozpoczął się też nowy rozdział w historii krajowych stoczni remontowych. Kontrakt, który obecnie jest realizowany, przyniesie wiele korzyści zarówno Gdańskiej Stoczni Remontowej, jak i polskim armatorom. Przedsięwzięcie to sprawia, że cała polska branża promowa i stoczniowa zyskuje silną i ugruntowaną pozycję rynkową, a w konsekwencji wzmacnia się również rola polskiego przemysłu jako dostawcy niskoemisyjnych, nowoczesnych jednostek pływających – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Druga jednostka promowa Ro-Pax budowana jest w ramach kontraktu podpisanego 26 listopada 2021 r., zgodnie z którym Gdańska Stocznia Remontowa SA wybuduje trzy jednostki dla spółki Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa oraz Polska Żegluga Morska. Dwie z jednostek będą pływać w spółce Unity Line z Grupy PŻM, natomiast trzecia w Polskiej Żegludze Bałtyckiej. Pierwszy prom jest na etapie budowy sekcji oraz scalania gotowych bloków w segmenty. Jednostka zostanie oddana do użytku na przełomie 2024/25 roku.

Ro-paxy to nowoczesne i ekologiczne jednostki dostosowane zarówno do oczekiwań rynku, wymagań konkurencji, jak i do nowych, coraz bardziej restrykcyjnych, przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej oraz Unii Europejskiej.

Promy będą napędzane czterema silnikami LNG typu dual-fuel ze wspomaganiem bateryjnym, zasilanych skroplonym gazem ziemnym oraz paliwem typu diesel używanym do inicjacji zapłonu. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych, każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, co usprawni manewrowanie w portach. Napęd LNG, który będzie zastosowany na nowych promach, ograniczy emisję CO2 o około jedną czwartą w stosunku do obecnie stosowanych rozwiązań w podobnych jednostkach.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stopień wodny Przegalina przebudowany

Intermodal i logistyka

Stopień wodny Przegalina przebudowany

inf. pras. 20 stycznia 2022

Ruszyła akcja lodołamania na Odrze

Intermodal i logistyka

Ruszyła akcja lodołamania na Odrze

inf. pras. 30 grudnia 2021

Kanał Grunwaldzki przebudowany

Intermodal i logistyka

Kanał Grunwaldzki przebudowany

inf. pras. 03 sierpnia 2021

Rotterdam rozwija autonomiczny transport morski

Intermodal i logistyka

Rotterdam rozwija autonomiczny transport morski

Magdalena Romanowska 03 czerwca 2021

II etap prac związanych z przekopem Mierzei Wiślanej ma już wykonawcę

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Stopień wodny Przegalina przebudowany

Intermodal i logistyka

Stopień wodny Przegalina przebudowany

inf. pras. 20 stycznia 2022

Ruszyła akcja lodołamania na Odrze

Intermodal i logistyka

Ruszyła akcja lodołamania na Odrze

inf. pras. 30 grudnia 2021

Kanał Grunwaldzki przebudowany

Intermodal i logistyka

Kanał Grunwaldzki przebudowany

inf. pras. 03 sierpnia 2021

Rotterdam rozwija autonomiczny transport morski

Intermodal i logistyka

Rotterdam rozwija autonomiczny transport morski

Magdalena Romanowska 03 czerwca 2021

II etap prac związanych z przekopem Mierzei Wiślanej ma już wykonawcę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5