Mariusz W.
Inwestycja będzie współfinansowana ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Zakończenie prac przewidziano do końca marca 2015 r.
Budowa obejmuje m.in. zadaszenie nad peronem i dwoma torami stacji, klatkę schodową i windę oraz ruchome pochylnie prowadzące do kładki łączącej przystanek z terminalem, system informacji wizualnej i elementy małej architektury.
- Liczymy na sprawną realizację tej umowy. Budowa części kubaturowej przystanku to ostatni z elementów wielkiego programu inwestycyjnego, który całkowicie zmieni nasze lotnisko. Budowa terminalu oraz prace w części operacyjnej są poważnie zaawansowane, a już jesienią zostanie otwarty hotel – powiedział Jan Pamuła, prezes Kraków Airport. - Obserwujemy także postęp prac przy modernizacji linii kolejowej prowadzonej przez PKP PLK i mamy nadzieję, że w przyszłym roku pasażerowie będą mogli nie tylko skorzystać z rozbudowanego lotniska, ale i sprawnie do niego dojechać nową kolejką.
Łączna powierzchnia użytkowa przystanku wyniesie 1955 m2, zaś kubatura 3200 m3, peron będzie miał długość 132 metrów. Pasażerowie będą mogli dostać się z przystanku do hali odlotów zadaszoną kładką, którą buduje wykonawca terminala firma Astaldi.