Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Rośnie rola kolei w obsłudze terminali kontenerowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
08-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Rośnie rola kolei w obsłudze terminali kontenerowych
fot. Jacek GoździewiczPociąg z kontenerami przejeżdża przez stację Gdynia Gł.
W 2014 r. znacząco wzrósł udział transportu kolejowego w obsłudze terminalu kontenerowego GCT Gdynia. W przypadku dwóch pozostałych największych morskich terminali kontenerowych w Polsce, wskaźniki pozostały na zbliżonym poziomie co rok wcześniej. Nie zmienia to jednak faktu, że w ostatnich latach rola kolei w obsłudze terminali wzrosła znacząco.

W 2014 roku w GCT 26% kontenerów zostało obsłużone pociągami. Biorąc pod uwagę łączną ilość przeładowanych kontenerów w 2014 r., wynoszącą 370 558 TEU – koleją przywieziono i wywieziono z GCT w ubiegłym roku w sumie 96 tys. TEU. Jest to bardzo istotny wzrost w porównaniu z 2013 r., kiedy to koleją przewieziono 68 tys. TEU (19% łącznej liczby kontenerów obsłużonych wówczas w GCT).

Dodać jeszcze należy, że łączna liczba kontenerów przeładowanych w 2014 r. w GCT jest wyższa od wyniku z 2013 r. (333 657 TEU) o 11,1%.

Wracając do udziału kolei w obsłudze terminali… Jak wskaźniki za ubiegły rok wypadają w dwóch pozostałych największych terminalach? W BCT Gdynia w 2013 r. udział kolei w obsłudze terminalu wynosił 41%. W 2014 r. wskaźnik ten spadł wprawdzie do 36%, jednak w porównaniu z 2013 r. i tak wzrosła liczba kontenerów przewożonych koleją liczona w wartościach bezwzględnych: ze 162 do 169 tys. TEU. Największy polski terminal kontenerowy, DCT Gdańsk, w 2011 r. obsłużył koleją 36% ładunków, a w 2014 r. – 35%. Wynik w liczbach bezwzględnych za 2013 i 2014 r. również, tak samo jak w procentach, jest zbliżony: w obu tych latach udział kolei w obsłudze DCT wynosił ok. 415 tys. TEU.

Przede wszystkim należy jednak zwrócić uwagę, jak duży w ostatnich latach nastąpił procentowy wzrost roli kolei w obsłudze trójmiejskich terminali. Dla porównania, w 2009 r. udział kolei w obsłudze GCT wynosił 9% (w 2014 r. – 26%), BCT Gdynia – 13% (w 2014 r. – 36%), a DCT Gdańsk – 26% (w 2014 r. – 35%).

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w Monitorze. Zapraszamy do naszego nowego serwisu!

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Mikołaj Kobryński 14 września 2023

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Nowy Jedwabny Szlak: Pociągi z Chin – głównie do Rosji

Intermodal i logistyka

Świnoujście: Terminal kontenerowy nadal wzbudza kontrowersje w Niemczech

Intermodal i logistyka

Za kilka dni otwarcie nowego magazynu zbóż i pasz w gdyńskim porcie

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Mikołaj Kobryński 14 września 2023

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Nowy Jedwabny Szlak: Pociągi z Chin – głównie do Rosji

Intermodal i logistyka

Świnoujście: Terminal kontenerowy nadal wzbudza kontrowersje w Niemczech

Intermodal i logistyka

Za kilka dni otwarcie nowego magazynu zbóż i pasz w gdyńskim porcie

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5