Łukasz Malinowski
Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja opracowana została przez biuro projektowego MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni.
Statki pełnić będą funkcje zaopatrzeniowe, przewożąc ładunki sypkie, płynne i inne rodzaje zaopatrzenia dla morskiego górnictwa naftowego. Przystosowane będą również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych.
Jednostki zbudowane tradycyjnie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping), objęte zostały certyfikatem Enviro, uzyskując tzw. „green passport”. Oznacza to, że w konstrukcji tych jednostek nie korzystano z materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego. Statki pływać będą pod banderą Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii.
Stocznia miała już okazję współpracować wcześniej z tym armatorem, któremu zbudowała ochrzczone niedawno jednostki. W 2010 roku stocznia przekazała do eksploatacji dwa statki typu AHTS służące do obsługi platform i wież wiertniczych.