Konieczność przeprowadzenia remontu wynika z naturalnego zużycia materiałów wykorzystanych do budowy. Ostatni poważny remont drogi DS-3 miał miejsce prawie 30 lat temu. Dotychczasowe utrzymanie było możliwe dzięki realizowanym przez służby lotniska naprawom cząstkowym, które jednak nie mogą w dłuższej perspektywie czasu zastąpić remontu generalnego.
Naprawa obejmie m.in. wymianę nawierzchni progów drogi z betonowej na asfaltobetonową. Pozwoli to na znaczne skrócenie czasu prac, a jednocześnie pozwala zachować wysoką odporność na odkształcenia przy dużo łatwiejszej możliwości dokonywania ewentualnych napraw (wystarczą remonty cząstkowe wykonywane w nocy, zamiast prac wymagających zamknięcia drogi na okres miesiąca, co stosowane było dotychczas).
Na całej długości drogi podniesiona zostanie także nośność nawierzchni (PCN) oraz zwiększony zostanie spadek poprzeczny, co poprawi odpływ wody. Równolegle z remontem drogi startowej wykonane zostaną również remonty dróg kołowania Alfa (A0, A1, A2), Romeo (R1 i R2), Oscar (O1) i Sierra (S).
Droga DS-3 zamknięta zostanie 21 kwietnia o godz. 24:00. Remont powinien zakończyć się najpóźniej do 2 września. W tym czasie wszystkie starty i lądowania samolotów odbywać się będą na krótszej drodze DS-1 o azymucie 11/29. Oznacza to, że ścieżki podejścia do lądowania oraz korytarze startowe przebiegać będą nad Ursynowem oraz Ursusem.
- Wspólnie z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej oraz liniami lotniczymi pracujemy nad tym, żeby uciążliwość hałasowa powodowana przez samoloty była jak najmniejsza. Niestety hałasu całkowicie wyeliminować się nie da. prosimy wszystkich mieszkańców o wyrozumiałość – mówi Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.