W ciągu 12 miesięcy 2012 r. na warszawskim lotnisku odprawiono łącznie 45,4 tys. ton frachtu, z czego 44,7 tys. ton w ruchu międzynarodowym a 700 ton w ruchu krajowym. W przewozach dominuje import - z zagranicy przywieziono do Warszawy 26,8 tys. ton towarów, podczas gdy eksport osiągnął 18,6 tys. ton. Dodatkowo na Lotnisku Chopina odprawiono także 17,1 tys. ton poczty.
Najpopularniejsze kierunki przewozów cargo wg wielkości wolumenu: Lipsk (7,0 tys. ton), Kolonia (6,5 tys. ton), Chicago (3,3 tys. ton), Nowy Jork/Newark (3,0 tys. ton), Szanghaj (2,6 tys. ton). Najwięksi przewoźnicy cargo na Lotnisku Chopina: PLL LOT (15,2 tys. ton), UPS Airlines (10,6 tys. ton), European Air Transport (7,0 tys. ton), Sprint Air (2,0 tys. ton), Air Contractors (1,9 tys. ton).
W sumie cały ubiegły rok warszawski port lotniczy zamknął liczą 9,5 mln pasażerów. To o 2,7 procent więcej, niż w 2011 roku. Jest to rekordowa liczba w historii portu.
Obecny rok na Lotnisku Chopina zapowiada się niezwykle ciekawie – władze portu na inwestycje w 2013 roku planują przeznaczyć ponad pół miliarda złotych. Będą one miały istotny wpływ na zwiększenie przepustowości w porcie. W planach jest zwiększenie operacji lotniczych do 52 na godzinę, co może się przełożyć na wzrost o około 25 milionów pasażerów obsłużonych w ciągu roku.
- Parametr przepustowości naszego lotniska wynika z ograniczeń środowiskowych. Rozbudowa płyt odlodzeniowych również zapewni odpowiednią przepustowość w okresie zimowym. Dbamy też o zwiększenie ilości miejsc postojowych dla samolotów na płycie przed terminalem – mówił jakiś czas temu dyrektor lotniska Michał Marzec podczas posiedzenia komisji infrastruktury.