Łukasz Malinowski
- Te rekordy świadczą o wyjątkowej niezawodności i wytrzymałości silników GEnx — powiedział Bill Fitzgerald, wiceprezes i dyrektor generalny programu GEnx w GE Aviation.
Samolot 787, ZA006 z napędem silników General Electric GEnx-1B wystartował z Seattle 6 grudnia 2011 r. o godzinie 11:02 i ustanowił rekord dystansu w swojej klasie (440 000–550 000 funtów, 199 580 – 249 480 kg), pokonując 10 710 mil morskich na trasie do Dhaki, w Bangladeszu, z czego uznano dystans 10 337 mil morskich (19 144 km). Wcześniejszy rekord w tej klasie należał do Airbusa A330, którego najdłuższy lot odbył się w 2002 roku na odległość 9 127 mil morskich (16 903 km).
Po dwugodzinnej przerwie na tankowanie w miejscowości Dhaka samolot powrócił do Seattle, pokonując trasę o długości 9 734 mil morskich (18 027 km). Następnie wylądował na miejscu 8 grudnia o godzinie 5:29, ustanawiając nowy rekord prędkości (w kierunku wschodnim) w podróży dookoła świata, z łącznym czasem podróży 42 godzin i 27 minut.
Samoloty Dreamliner już niedługo będą w wyposażeniu polskiego LOT-u. W tym roku będą to 3 maszyny, a do 2015 r. – łącznie 8 samolotów.