Rynek Infrastruktury
- Koledzy na Litwie już ogłosili, że zaczynają prace między Polską i Kownem, ale to nie jest to, o czym porozumieliśmy się wiele lat temu. Mówią, że już budują infrastrukturę dla europejskiej linii kolejowej między Kownem i Mariampolem, ale to nie jest infrastruktura, która pozwoli pociągom jeździć z prędkości 240 km/godz., lecz o połowę mniejszą" – mówił podczas konferencjo prasowej estoński minister. Według polityka przy realizacji projektu Rail Baltica wiele czasu zajmuje rozwiązywanie problemów, których źródłem jest Litwa.
Od rok trwają dyskusje między państwami zaangażowanymi w Rail Baltica o zawiązaniu spółki do realizacji tego projektu. - To bardzo ważne, aby mieć joint venture dla całej infrastruktury. To normalna praktyka przy projektach takiej skali. Ale my do tej pory nie zawiązaliśmy joint venture – podkreśla Parts.
We wrześniu rozpoczęła się budowa linii kolejowej Rail Baltica od granicy z Polską do Kowna. Prace mają się zakończyć w 2015 roku. Planowany łączny koszt inwestycji wynosi 1,3 mld litów. Za prowadzone prace opowiadać będzie aż sześć dużych przedsiębiorstw budownictwa infrastrukturalnego, m.in. konsorcjum firm Kauno Tiltai należącej do Polskiej Grupy Trakcja i Mitnija.