Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Radomsko ma (lepszy) "dostęp do morza". Loconi zakończyło rozbudowę terminalu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Dwa razy większe zdolności przeładunkowe, możliwość obsługi kontenerów typu reefer i naczep oraz nadwozi wymiennych – to niektóre efekty przebudowy terminala intermodalnego Loconi w Radomsku. W piątek 18 października uroczyście zakończono inwestycję.

Zrealizowana modernizacja trwała 18 miesięcy przy zachowaniu w całym tym okresie pełnej operacyjności terminalu.

Jakie efekty

Dzięki rozbudowie zdolności przeładunkowe terminalu w Radomsku znacząco się zwiększyły. Powierzchnia składowa placu zwiększyła się do 3000 TEU. Uruchomiono druga bocznicę kolejową, a maksymalna roczna przepustowość kolejowa wzrosła do 300 000 TEU.

Terminal zyskał 10 przyłączy do kontenerów chłodniczych (z możliwością rozbudowy do 20). Jak podkreśliła prezes Loconi Intermodal Lidia Dziewierska, ta infrastruktura umożliwia stworzenie dla klientów przewozu kolejowego oferty kontenerów chłodniczych, której w Polsce do tej pory brakowało.

Terminal zyskał także zdolność obsługi ładunków FTL: naczep i nadwozi wymiennych. – To jest alternatywa dla przedsiębiorców i operatorów, którzy szukają rozwiązania innego niż drogowe dla dystrybucji z tej części Polski w różne miejsca w Europie – powiedziała w rozmowie z naszym portalem prezes Loconi.

Inwestycja obejmowała także utwardzenie terenu, modernizację płyty, na której wcześniej odbywały się operacje przeładunkowe, a także jej rozbudowę. Obecnie całkowitej powierzchni, na której mieści się Terminal Radomsko wynoszącej 8,5 ha operacyjnie wykorzystywanych jest 5,8 ha.

- W związku z przeprowadzoną inwestycją terminal w Radomsku stał się jednym z zaledwie osiemnastu lądowych terminali w Polsce o powierzchni przekraczającej 1 hektar, z pełnymi możliwościami obsługi ładunków kontynentalnych, co plasuje nas w czołówce najnowocześniejszych i najbardziej strategicznych obiektów w kraju – powiedziała Lidia Dziewierska. - Jest to jednocześnie jeden z zaledwie dwunastu terminali w Polsce, które posiadają regularne połączenia kolejowe z polskimi portami morskimi oraz jedyny taki obiekt w promieniu ok. 100 kilometrów – dodała.

Przedłużenie portu

- Terminale są naturalnym przedłużeniem terminali portowych. W tym znaczeniu biorą udział w globalnych łańcuchach dostaw i w tym znaczeniu Terminal Radomsko to jest dzisiaj placówka zewnętrzna portu – mówiła podczas otwarcia prezes Loconi Intermodal wskazując, że to właśnie w tym miejscu, przy współpracy z portami armator, linia żeglugowa, importer czy eksporter odbierają ładunki, które podróżują po całym świecie.

Terminal pełni rolę węzła komunikacyjnego, który w przypadku Radomska korzysta z bardzo dobrej lokalizacji i sprzyjających inwestorom warunków w postaci strefy ekonomicznej i dużego doświadczenia w obsłudze inwestorów, a także świadomości lokalnych władz co do możliwości takiego właśnie kierunku rozwoju.

- Radomsko jest miastem przyjaznym dla biznesu – przyznał prezydent Radomska Jarosław Ferenc. Przypomniał, że na terenach gdzie znajduje się strefa kiedyś było wiele rozdrobnionych gruntów, które zostały przez miasto scalone, a w miejscu gdzie jest obecnie terminal dawniej była bocznica kolejowa na potrzeby zakładu Metalurgia znajdującego się w centrum Radomska. Lata temu zakład przekazał miastu grunt wraz z bocznicą w zamian za zalegle podatki. - Było wielu takich, którzy chcieli by rozebrać tory. Nie zgodziliśmy się i myślę, że to była dobra decyzja, bo dzięki temu w tym miejscu powstał nowoczesny terminal kontenerowy – wspominał prezydent.

- Powiat radomszczański, Radomsko to miasto ambitnych ludzi, chociaż nikt z nas się nie spodziewał, że nasz powiat uzyska dostęp do morza – półżartem powiedział podczas uroczystego zakończenia inwestycji w Terminalu starosta radomszczański Łukasz Więcek. Przyznał, że dzięki strefie ekonomicznej, powiat radomszczański i Radomsko ponownie stają się centrum przemysłowym i logistycznym, a sam terminal jest podstawą dalszego rozwoju.

Kilkanaście lat obecności w Radomsku

Należący do Loconi terminal intermodalny funkcjonuje w Radomsku od 2012 roku. – Na fundamenty tego terminalu składają się przede wszystkim pasja i oddanie ludzi, którzy tu pracują. I mimo że długo czekaliśmy, żeby fundament tutaj był betonowy, to oni sprawili, że ten beton nie był kluczowy, żeby ten biznes tutaj funkcjonował – powiedziała Lidia Dziewierska odnosząc się do załogi, z której większość związana jest z tym miejscem niemal od początku.

Generalnym wykonawcą zakończonej właśnie modernizacji była firma Atlas Ward.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Euroterminal Sławków nawiązał stałą współpracę z MSC

Intermodal i logistyka

Euroterminal Sławków nawiązał stałą współpracę z MSC

Mikołaj Kobryński 18 października 2024

Bydgoszcz: Projekt terminala intermodalnego w Emilianowie na zakręcie

Intermodal i logistyka

Nowe połączenie intermodalne z Małaszewicz do Serbii

Intermodal i logistyka

Nowe połączenie intermodalne z Małaszewicz do Serbii

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2024

Zobacz również:

Euroterminal Sławków nawiązał stałą współpracę z MSC

Intermodal i logistyka

Euroterminal Sławków nawiązał stałą współpracę z MSC

Mikołaj Kobryński 18 października 2024

Bydgoszcz: Projekt terminala intermodalnego w Emilianowie na zakręcie

Intermodal i logistyka

Terminal głębokowodny w Świnoujściu. Trzech chętnych i kontrowersje

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Euroterminal Sławków nawiązał stałą współpracę z MSC

Intermodal i logistyka

Euroterminal Sławków nawiązał stałą współpracę z MSC

Mikołaj Kobryński 18 października 2024

Bydgoszcz: Projekt terminala intermodalnego w Emilianowie na zakręcie

Intermodal i logistyka

Nowe połączenie intermodalne z Małaszewicz do Serbii

Intermodal i logistyka

Nowe połączenie intermodalne z Małaszewicz do Serbii

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2024

Zobacz również:

Euroterminal Sławków nawiązał stałą współpracę z MSC

Intermodal i logistyka

Euroterminal Sławków nawiązał stałą współpracę z MSC

Mikołaj Kobryński 18 października 2024

Bydgoszcz: Projekt terminala intermodalnego w Emilianowie na zakręcie

Intermodal i logistyka

Terminal głębokowodny w Świnoujściu. Trzech chętnych i kontrowersje

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5