Lotnisko w Radomiu ma zostać uruchomione już we wrześniu 2013 roku. Mimo, iż władze Modlina zapowiadają uruchomienie lotniska już od lipca, linie lotnicze pozostają względem tych zapowiedzi bardzo sceptyczne, ogłaszając przedłużenie swojej obecności na Lotnisku Chopina do września w przypadku Ryanaira i końca października w przypadku Wizz Air. Być może lotnisko w Radomiu postara się o przejęcie linii, które zniesmaczone najpierw brakiem ILS, a następnie przedłużającym się remontem pasa startowego w Modlinie mogą chcieć znaleźć dla siebie alternatywę tańszą od stołecznego portu?
O walce Radomia z Modlinem w sprawie warunków klimatycznych piszemy od jakiegoś czasu, Teraz jednak Polska Akademia Nauk przygotowała raport z którego wynika, że w rejonie lotniska w Radomiu warunki meteo są lepsze, niż w Modlinie i Sochaczewie. Dzięki temu przez cały rok loty z Radomia będą mogły odbywać się bez problemu.
Jak wynika z dokumentu przygotowanego przez Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk, zjawiskiem meteorologicznym, które najczęściej może utrudniać bezpieczny ruch lotniczy, są mgły. To z ich powodu właśnie tuż przed zamknięciem portu w Modlinie z powodu wadliwego pasa startowego, Wizz Air postanowił przenieść swoje operacje na Lotnisko Chopina. Średnio w roku mogą się one pojawiać przez około 6 procent dni w Radomiu.
Władze Radomia liczą na to, ze ich lotnisko będzie w ten sposób znacznie bardziej atrakcyjne i konkurencyjne wobec Modlina nawet bez systemu ILS. Lotnisko planuje obsłużyć w pierwszym roku działalności około 60 tys. pasażerów. Według przedstawicieli lotniska w zasięgu 30-minutowej podróży na lotnisko znajduje się około 3 mln osób.
W scenariuszach określanych przez spółkę jako pesymistyczne, zwrot nakładów poniesionych na budowę i utrzymanie lotniska mógłby nastąpić po 20 latach funkcjonowania portu. Docelowy projekt architektoniczny, w momencie gdyby właścicielem obiektu pozostało miasto Radom, możliwy byłby do zrealizowania do 2020 roku.