Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PŻB nadal czeka na prywatyzację

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
24-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr/Portal Morski

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PŻB nadal czeka na prywatyzację
fot. Włodzimierz Włoch
Jak pisze Portal Morski, Polska Żegluga Bałtycka wciąż na prywatyzację. Proces prywatyzacji kołobrzeskiego armatora jest jednak zbyt opieszały, choć Ministerstwo Skarbu Państwa wielokrotnie zapewniało, że nie trwa on dłużej niż w innych przedsiębiorstwach.

Jak informuje MSP w oświadczeniu przesłanym do redakcji Portalu Morskiego, „Obecnie, pomiędzy Ministerstwem Skarbu Państwa a potencjalnym inwestorem, trwają rozmowy dotyczące ustalania szczegółowych zapisów projektu umowy sprzedaży akcji Spółki Polska Żegluga Bałtycka S.A. Minister Skarbu Państwa mając na uwadze wynik prowadzonych rozmów, jak również kondycję ekonomiczno-finansową Spółki, na przełomie roku podejmie decyzję odnośnie dalszych działań względem Spółki".

Konkurent przejmie PŻB?


Od siebie redakcja dodaje, że nie jest tajemnicą, iż inwestorem jest firma powiązana kapitałowo z armatorem TT Line, który od 7 stycznia 2014 roku będzie bezpośrednim konkurentem PŻB, rozpoczynając obsługę połączenia ze Świnoujścia do Trelleborga. Taka sytuacja może wskazywać, iż prawdopodobnie kolejny już raz prywatyzacja PŻB zakończy się fiaskiem.

Pojawianie się trzeciego przewoźnika operującego ze Świnoujścia także znacząco – zdaniem Portalu Morskiego – dewaluuje w oczach potencjalnych inwestorów wartość PŻB, którą nie są promy, a przede wszystkim działalność operacyjna z tego portu i klienci (udziały w rynku), czym już wcześniej było zainteresowane DFDS, które czarterowało przez kilka lat prom i połączenie do Ystad.

Inwestor potrzebny od zaraz


Niezaprzeczalnym, zgodnie ze słowami Portalu Morskiego, jest fakt, iż PŻB potrzebuje szybko inwestora, który pomoże przetrwać najgorszy okres ze wzmożoną konkurencją ze strony TT Line i Unity Line. Obecnie nikt nie jest w stanie przewidzieć, jak zmieni się rynek przewozów promowych po 2014 roku, kiedy to spodziewane są spore podwyżki opłat za przejazdy. Można się spodziewać, że struktura wymiany handlowej pomiędzy Polską, a krajami takimi jak Szwecja czy Norwegia ulegnie zmianie, czego już teraz obawia się cała branża transportu morskiego w rejonie Bałtyku i Morza Północnego.

W związku z tym, Portal Morski stawia otwarte pytanie, czy dalsze utrzymywanie połączenia Gdańsk - Nynashamn jest w tej perspektywie opłacalne i przyszłościowe? Redakcja zwraca uwagę, że wzmocnienie w tym roku połączenia do Ystad przyniosło bardzo pozytywne skutki dla armatora w postaci zwiększonej akwizycji zarówno pośród ładunków, jak i pasażerów pieszych i samochodów osobowych. W konkluzji przeczytać można, że należy mieć nadzieję, iż dojdzie do najbardziej wskazanych w zaistniałej sytuacji posunięć, czyli do restrukturyzacji floty i siatki połączeń w taki sposób, by zapewnić firmie możliwość konkurowania z pozostałymi graczami na rynku, a w konsekwencji - utrzymać firmę i jej markę na rynku.

Więcej

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5