Rynek Infrastruktury
Inne porty lotnicze, które stosują koordynację, nadal notują wzrost ruchu. Na przykład porównywalny do warszawskiego lotniska Port Lotniczy Dusseldorf, który ogranicza maksymalną liczbę operacji do 43-47 na godzinę, rejestrował wzrostu ruchu pasażerskiego od 14,3 milionów pasażerów w 2003 roku do 18,98 milionów pasażerów w 2010 roku.
Kluczowe znaczenie dla przepustowości Lotniska Chopina ma przepustowość środowiskowa, określona przez Obszar Ograniczonego Użytkowania. Dopuszczalna dobowa ilość operacji lotniczych wynikająca z limitu hałasu wynosi obecnie 600 (560 w ciągu dnia i 40 w ciągu nocy).
Należy pamiętać, że dzisiejsza dobowa liczba operacji uwzględnia obecną strukturę floty. Liczbę tę można zwiększyć w przyszłości, jeśli przewoźnicy korzystać będą z samolotów generujących mniejszy hałas. Lotnisko Chopina w Warszawie podejmie działania zachęcające linie lotnicze do korzystania z cichych samolotów (np. różnicując opłaty w zależności od kategorii hałasu samolotu, co stosowane jest na wielu europejskich lotniskach). Wzrost liczby operacji wykonywanych cichymi samolotami pozwoli na podniesienie obowiązującego dziś limitu liczby operacji bez naruszania ograniczeń hałasowych i w efekcie przepustowość środowiskowa wyczerpie się nie w 2024 a dopiero wiele lat później.
Lotnisko Chopina w Warszawie podjęło już szereg działań w celu zwiększenia przepustowości, z których najważniejszą jest decyzja o wprowadzeniu koordynacji od początku sezonu rozkładowego na lato 2012 roku.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce i jednym z największych w Europie Środkowej. Rok 2011 będzie trzecim w historii portu, w którym obsłużonych zostało więcej niż 9 milionów pasażerów. Rekordowy pod tym względem był rok 2008, w którym z usług lotniska skorzystało ponad 9,4 mln osób; w 2007 r. było ich 9,2 mln.