Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) opublikował statystyki przeładunkowe za okres od stycznia do września. W obecnej sytuacji wszystko wskazuje na to, że bieżący rok będzie dla portu rekordowy z uwagi na to, że w tej chwili dane są lepsze niż przed rokiem o 1,264 mln ton.
– Wszystko wskazuje na to, iż ubiegłoroczny rekord przeładunkowy Portu Gdynia w postaci 19,5 miliona przeładowanych ton, zostanie w tym roku pobity. Świadczą o tym wyniki przeładunkowe uzyskane przez Port Gdynia w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 roku. Dynamika wzrostu, w stosunku do roku ubiegłego, wyniosła w ciągu trzech kwartałów 2017 roku aż 8,8 procent – informuje ZMPG.
Największe wzrosty przeładunków zanotowano w tonażu takich grup ładunkowych jak: drobnica (+644,8 tys. ton), ropa i przetwory naftowe (+612,4 tys. ton) . O wiele więcej przeładowano również węgla i koksu oraz drewna. Dokładne statystyki znajdziecie poniżej.
– Dobre wyniki przeładunkowe Portu Gdynia świadczą przede wszystkim o dobrym stanie polskiej gospodarki – stwierdził Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Rok 2017 będzie więc nie tylko rokiem
95 urodzin Portu Gdynia-będzie to kolejny rok rekordowych przeładunków. Przekroczenie osiągnięć przeładunkowych z roku 2016 to duży sukces całego portu, który jest rzetelnym świadectwem doskonałej pracy gdyńskich portowców – dodał.
Mniejszy z trójmiejskich portów obecnie pracuje także nad dobrą perspektywą na najbliższe lata. Najważniejszym działaniem w tym kierunku jest inwestycja dotycząca budowy Obrotnicy nr 2, za którą odpowiedzialna jest firma Porr.
Kolejnym krokiem miałaby być budowa tzw.
Portu Zewnętrznego. Projekt prezentowany był podczas spotkania Zarządu Morskiego Portu Gdynia z Markiem Gróbarczykiem, ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jeszcze w maju tego roku. Pomysł zyskał uznanie szefa resortu. – Budowa Portu Zewnętrznego to tworzenie współczesnej historii Portu Gdynia i zadanie na miarę zadań realizowanych przez inżyniera Tadeusza Wendę – czytamy w komunikacie gdyńskiego portu.
– Nowa obrotnica, pogłębienie akwenów wewnętrznych i toru podejściowego oraz budowa Portu Zewnętrznego to najważniejszy element rozwoju i najbliższa przyszłość Portu Gdynia, który ze względu na brak nowych terenów dosłownie i w przenośni wychodzi w morze – stwierdza Adam Meller.