Posłowie PiS z Krzysztofem Tchórzewskim na czele zwrócili się do Najwyższej Izby Kontroli o zbadanie ważności umowy prywatyzacyjnej PKP Energetyka zawartej pomiędzy PKP SA a CVC Capital Partners.
– Z informacji przez nas pozyskanych wynika, że podpisanie wstępnej umowy sprzedaży PKP Energetyki nastąpiło z naruszeniem prawa skutkującym możliwością uznania tej umowy za nieważną, co może narazić Skarb Państwa na poważne straty a osoby podejmujące decyzję na oskarżenie o działanie ze złamaniem prawa – czytamy w piśmie parlamentarzystów PiS.
Zarzuty wobec prywatyzacji PKP Energetyka w NIK
Posłowie zwracają się do prezesa NIK o wyjaśnienie „nagłej” zmiany formuły prywatyzacji z giełdowej na sprzedaż całej spółki i o zbadanie, czy nie doszło do rażącego konfliktu interesów poprzez występowanie firmy, lub firm z tej samej grupy kapitałowej, jako doradcy obu oferentów: CVC i Energi w tym procesie sprzedaży oraz występowania pracownika Energa SA jako przedstawiciela lub doradcy CVC.
– W związku z tak poważnymi wątpliwościami wynikającymi z poniższego uzasadnienia i z załączonej opinii prawnej, zwracamy się o szybkie podjęcie działań celem wstrzymania podpisania aktu notarialnego finalizującego tę sprzedaż. W naszej ocenie powyższa umowa sprzedaży akcji PKP Energetyka S.A. jest obarczona poważną wadą prawną skutkującą jej nieważnością w całości lub w części– informuje poseł Tchórzewski.
Józef Dąbrowski: Rząd powinien mieć kontrolę nad PKP Energetyka
W swoim wniosku do Najwyższej Izby Kontroli posłowie PiS podpierają się opinią Józefa Dąbrowskiego, byłego przewodniczącego Sejmowej Komisji Transportu i Łączności, który kilkanaście lat temu brał udział w pracach nad ustawą "O komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe".
– Okoliczności związane z koniecznością bezkonfliktowego angażowania środków finansowych w modernizację sieci kolejowej a także sytuacja na Ukrainie i perspektywiczna konieczność translokacji znacznych sił obronnych własnych i sojuszniczych, a także zapewnienia pełnej ich mobilności, przemawiają również i dziś za utrzymaniem pełnej kontroli Rządu nad wszystkimi elementami infrastruktury kolejowej, a także nad strategicznymi kierunkami rozwoju i modernizacji polskiej infrastruktury kolejowej – pisze Józef Dąbrowski.
Posłowie PiS: CVC atakuje nasze dobre imię
Tymczasem trwa publiczny spór pomiędzy posłami Prawa i Sprawiedliwości a CVC Partners. Ci pierwszy wystąpili z listem otwartym do premier Ewy Kopacz. Proszą w nim o wsparcie w obronie ich dobrego imienia, które, ich zdaniem, zostało poddane atakom ze strony CVC Partners.
– W normalną w państwie demokratycznym dyskusję między rządem a posłami opozycji włączył się międzynarodowy fundusz inwestycyjny CVC Capital Partners, przeznaczając znaczne środki finansowe na niezwykle agresywny atak na tychże posłów, czyli na nas – napisali posłowie.
Więcej informacji znajdziesz
tutaj i
tutaj.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.