Według Marca w tym roku przedsiębiorstwo może osiągnąć mniejszy zysk w porównaniu z ubiegłorocznym, m.in. ze względu na ograniczenia wynikające z planowanych inwestycji w warszawskim porcie. Najważniejszą z nich jest remont dłuższej drogi startowej, którego rozpoczęcie zaplanowano na 22 kwietnia. Lotnisko ma dwie drogi startowe – jedną o długości blisko 3,7 km oraz 2,8 km. Remont powinien zakończyć się najpóźniej do 2 września. W tym czasie wszystkie starty i lądowania samolotów odbywać się będą na krótszej drodze DS-1 o azymucie 11/29. Oznacza to, że ścieżki podejścia do lądowania oraz korytarze startowe przebiegać będą nad Ursynowem oraz Ursusem. Mieszkańcy Piaseczna, Włoch i Bemowa będą mieli w tym czasie więcej spokoju.
- Wspólnie z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej oraz liniami lotniczymi pracujemy nad tym, żeby uciążliwość hałasowa powodowana przez samoloty była jak najmniejsza. Niestety hałasu całkowicie wyeliminować się nie da. Ubolewamy nad tym i prosimy wszystkich mieszkańców Ursynowa i Ursusa o wyrozumiałość – mówi Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.
Na dłuższej drodze startowej mają pojawić się nowe urządzenia systemu ILS, za którego budowę i użytkowanie odpowiada Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to ILS III kategorii na Lotnisku Chopina zacznie funkcjonować jesienią przyszłego roku.
W tym roku planowana jest również budowa dodatkowych dróg kołowania dla samolotów, w celu skrócenia dojazdu maszyn z drogi startowej pod terminal. Na terenie portu mają powstać również dodatkowe płyty postojowe dla samolotów, w tym dreamlinerów. Na przyszły rok zaplanowano wybudowanie nowej płyty do odladzania samolotów.
Trwa również przebudowa starej części terminalu. Te prace potrwają do końca 2014 roku.