sg
- Bryła nowej części jest od dłuższego czasu zamknięta i oszklona, na podłodze ułożona jest posadzka z kamienia granitowego, bezpiecznie toczą się w środku prace wykończeniowe. Wnętrze zmienia się praktycznie z dnia na dzień, coraz bardziej nabierając docelowej formy. Przed EURO 2012 do użytkowania oddana zostanie strefa przylotów oraz przyszłe wejście główne – wyjaśnia rzeczniczka.
I etap rozbudowy terminala pasażerskiego polega na wybudowaniu nowej hali przylotów, budowie łącznika, biurowca, uruchomieniu nowej sortowni bagażu w hali przylotów. Natomiast w III kwartale władze portu mają przystąpić do II etapu rozbudowy, w którym przeprowadzone zostaną prace wykończeniowe w nowej części.
Całkowity koszt rozbudowy i modernizacji terminala pasażerskiego to 96 311 475 zł netto, a koszt rozbudowy płaszczyzn lotniskowych wynosi 62 029 422 zł netto. Dofinansowanie tych zadań inwestycyjnych odbywa się w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 finansowanego ze środków Funduszu Spójności. Również dzięki dofinansowaniu z POIiŚ, w bieżącym roku kontynuowana będzie realizacja projektu pod nazwą „Poprawa systemu ochrony lotniska Poznań-Ławica", mającego przyczynić się do poprawy w zakresie bezpieczeństwa lotniska.