ju
Pasażerowie mają do swojej dyspozycji obecnie cztery punkty polskiej spółki Baltona na poznańskiej Ławicy. To kawiarnia, luksusowy butik, sklep i salon prasowy. W maju bieżącego roku operator wygrał przetarg na całą powierzchnię handlową w strefie odlotów, czyli 1900 mkw. Po zakończeniu remontu w starej części odlotów planowana jest budowa restauracji oraz kawiarni i sklepu w strefie Non-Schengen.
- Nowa koncepcja strefy handlowej tworzy środowisko przyjazne i atrakcyjne dla podróżnych, oferując wysoką jakość estetyczną i funkcjonalną, tak, aby pobyt na lotnisku był najlepszą częścią podróży – mówi Andrzej Uryga, prezes zarządu PHZ Baltona S.A. – wierzymy, że sklepy i lokale gastronomiczne spełnią oczekiwania podróżnych i wpłyną na jeszcze większe zadowolenie naszych klientów.
Od stycznia do czerwca bieżącego roku z poznańskiego lotniska skorzystało 598 679 pasażerów. W porównaniu z poziomem ruchu w analogicznym okresie 2012 roku, obecnie po pierwszych sześciu miesiącach nastąpił spadek w wysokości 21,6 procent.
- Biorąc pod uwagę fakt wystąpienia w roku ubiegłym pojedynczych wydarzeń, generujących zwiększony ruch pasażerski, czyli działalność linii OLT Express oraz EURO 2012, porównanie wypada następująco: w I półroczu 2012, po odliczeniu powyższych efektów, na Ławicy odprawiono 681 026 pasażerów; w zestawieniu z I półroczem 2013 roku (598 679) zmiana wynosi – 12,09 proc. - tłumaczą przedstawiciele poznańskiej Ławicy.
Władze portu zamierzają wprowadzić nowy cennik tzw. opłat lotniskowych i dodatkowe rabaty, który miałyby zachęcić przewoźników do większej liczby połączeń. Trwają też rozmowy z Ryanair i Wizz Air na temat przywrócenia zlikwidowanych wcześniej rejsów do Cork, Dortmundu, Bolonii i Madrytu i innych, nowych połączeniach.