Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Powstanie połączenie intermodalne znad Adriatyku do Świnoujścia?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
06-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-07-2023
INTERMODAL I LOGISTYKA
Powstanie połączenie intermodalne znad Adriatyku do Świnoujścia?
fot. Marc Ryckaert, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Porto Marghera, czyli wenecki port morski, podpisały porozumienie w sprawie współpracy w obsłudze przewozów w ramach korytarza Bałtyk – Adriatyk. Dokument zakłada m.in. podjęcie działań ukierunkowanych na rozwój kolejowych połączeń intermodalnych, dzięki czemu możliwy będzie niskoemisyjny transport ładunków między Półwyspem Skandynawskim a basenem Morza Śródziemnego.

Do podpisania listu intencyjnego doszło 28 czerwca w Szczecinie. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście reprezentował prezes zarządu Krzysztof Urbaś, natomiast stronę włoską reprezentowała Antonella Scardino, sekretarz generalna North Adriatic Sea Port Authority. Oprócz wspomnianego dążenia do uruchomienia kolejowych przewozów intermodalnych strony zobowiązały się do podjęcia działań w zakresie wymiany know-how oraz wspólnego pozyskiwania funduszy. Inicjatywa wpisuje się w działania związane z rozwojem transeuropejskiego korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk, który łączy Polskę z Włochami i Słowenią przez Czechy i Słowację oraz Austrię. Podczas podpisania porozumienia obecni byli także wiceministrowie infrastruktury Marek Gróbarczyk i Grzegorz Witkowski.

Port morski w Świnoujściu ma już dziś kluczowe znaczenie w kontekście tranzytu z Europy Środkowo-Wschodniej do państw skandynawskich, a to za sprawą terminalu promowego, z którego operuje obecnie aż trzech przewoźników, czyli Unity Line i Polferries, a także niemiecki TT-Line, którzy realizują regularne połączenia do Ystad i Trelleborga. Na wzrost znaczenia świnoujskiego portu morskiego może wpłynąć jeszcze w obecnej dekadzie otwarcie głębokowodnego terminala kontenerowego, którego przepustowość wyniesie od 1,5 mln TEU do nawet 2 mln TEU. Jego budowa będzie jednak wymagała budowy nowego toru podejściowego o głębokości 17 metrów i szerokości 500 metrów na długości aż ok. 70 kilometrów.

Z kolei wenecki Porto Marghera to nie tylko port morski, ale cała dzielnica logistyczno-przemysłowa na powierzchni 1447 hektarów, z czego obiekty logistyczne, takie jak liczące łącznie 12 kilometrów długości nabrzeża, jak również baseny oraz infrastruktura drogowa i kolejowa, znajdują się na powierzchni 662 hektarów. W dzielnicy znajduje się także biorafineria należąca do włoskiego koncernu energetyczno-chemicznego, czy też magazyn ropy naftowej.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Mikołaj Kobryński 11 sierpnia 2023

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk: Wojciech Makieła nowym wiceprezesem

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Mikołaj Kobryński 06 sierpnia 2023

Zobacz również:

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Grzegorz Rekiel 27 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Mikołaj Kobryński 11 sierpnia 2023

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk: Wojciech Makieła nowym wiceprezesem

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Mikołaj Kobryński 06 sierpnia 2023

Zobacz również:

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Grzegorz Rekiel 27 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5