Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podał wyniki przeładunków za luty 2021 r. W tym miesiącu zanotowano dodatni dodatni wynik, czyli o 9 proc. więcej ładunków niż w lutym ubiegłego roku. Jest to drugi, po styczniu 2021 r., miesiąc z rzędu z dodatnim wynikiem pod względem ilości obsłużonych przeładunków.
Jak informuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, oba porty są w pełni operacyjne. Ładunki obsługiwane są na bieżąco, a wśród nich najwięcej jest rudy, zbóz i węgla.
Na plusie odpowiednio o 95 proc., 51,4 proc. i 46,1 proc. Więcej jest również drobnicy, wzrost o prawie 5 proc., w tym o 5,5 proc. więcej drobnicy promowej. Porty obsłużyły więcej aluminium, celulozy, papieru, wyrobów stalowych oraz bloków granitowych. Gorzej niż w lutym ubiegłego roku wypadają ładunki w takich grupach towarowych jak: inne masowe, paliwa i kontenery.
Na ponad 8-proc. wzrost wobec tego samego okresu w minionym roku złożyły się w większe ilości towarów w wymienionych wyżej grupach przeładunkowych. Na pierwszym miejscu z trzycyfrowym wzrostem +126,5 proc. plasuje się ruda. Kolejne miejsca zajmują: zboża (wzrost o 43,4 proc.), węgiel (wzrost o 20 proc) oraz drobnica wzrost o (4,5 proc.) Spadki zanotowały jednak paliwa (o 17 proc.), kontenery (spadek o 7,1 proc.) oraz inne masowe (spadek o 0,5 proc.).
Roczne wyniki zespołu portów Szczecin-Świnoujście również nie wypadły źle. W 2020 r., na który przypadł wybuch pandemii, przedsiębiorstwa portowe obsłużyły w 2020 roku podobną ilość ładunków jak w roku 2019. Porty zakończyły rok wynikiem 31 177,5 tys. ton, co wobec 32 268 tys. ton z roku 2019 jest wynikiem mniejszym o 3,4 proc.
ZMPSiŚ jest też w trakcie realizacji inwestycji mających zapewnić dalszy rozwój portom. Nowe i zmodernizowane nabrzeża będą wynikiem przebudowy rejonów Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Dzięki temu możliwa będzie obsługa większych jednostek przez port w Szczecinie po po zakończeniu modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.
Terminal promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego. Tam także dzięki kolejnej inwestycji pojawi się nowy parking wraz z całym zapleczem. Terminal LNG będzie zmodernizowany poprzez budowę dodatkowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowego do obsługi mniejszych jednostek LNG: gazowców, bunkierek oraz jednostek feederowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.