Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił kolejne postępowanie, które ma wskazać realizatora projektu głębokowodnego terminalu kontenerowego w świnoujskim porcie zewnętrznym.
W pierwszym podejściu nie udało się wybrać partnera.
Wszczęte postępowanie będzie miało 3 etapy. Ma się zakończyć do końca 2022 roku podpisaniem umowy z wybranym podmiotem. Zgłoszenia od zainteresowanych będą przyjmowane do 30 września. Po ich weryfikacji pod względem formalnym, w drugim etapie komisja wskaże uczestników dalszego postępowania. Wtedy też będą zbierane pytania potencjalnych wykonawców i wyjaśniane ewentualne wątpliwości dotyczące dokumentacji itp. Etap ten zakończy się złożeniem ofert, co ma nastąpić w terminie nie późniejszym niż 28 lutego 2022 roku.
Trzeci, ostatni etap postepowania obejmie negocjacje, których celem będzie doprecyzowanie treści umów. Same umowy maja być podpisane do końca 2022 roku.
– Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu wyznacza kierunek naszych strategicznych działań tej dekady – mówi cytowany w komunikacie Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który podkreśla jednocześnie, że został on wpisany do Polskiego Ładu.
– Otwieramy kolejne postępowanie, wieloetapowe by wyłonić wykonawcę i zrealizować ten projekt. Zainteresowanie terminalem było i jest, a my jesteśmy bogatsi doświadczeniem poprzednich postępowań. Uważne wsłuchiwaliśmy się w sygnały płynące z całej branży portowej, czy też firm żeglugowych. Na chłodno analizowaliśmy otoczenie, sytuacje związaną z pandemią itd. – mówi prezes.
Przypomnijmy, poprzednie postępowanie nie zostało rozstrzygnięte – jedyny oferent nie spełnił wymogów formalnych.
Głębokowodny terminal kontenerowy ma powstać w granicach portu zewnętrznego, w obszarze przeznczonym do zalądowienia. Zdaniem władz portu, za jego realizacją przemawiają badania rynku, analizy eksperckie, a także prognozy oparte na danych statystycznych, które wskazują stałe trendy wzrostu w oceanicznych przewozach kontenerowych itd. Korzyści z jego realizacji widzą także władze samorządowe Świnoujścia. – Zgodne z koncepcją głębokowodny terminal kontenerowy ma powstać w granicach portu zewnętrznego ale głównie w obszarze przeznczonym do zalądowienia.
Zrealizujemy ten projekt zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich i rządowym programem rozwoju portów zewnętrznych, uchwalonym przez Sejm RP. Proszę jedynie o cierpliwość i wsparcie, bo mówimy o projekcie, którego koszty realizacji liczone są w miliardach – mówi prezes ZMPSiŚ.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.