Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Szczecin. Przy Kanale Dębickiego trwają obciążenia na Wybrzeżu Czeskim

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
02-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/ZMPSiŚ

Podziel się ze znajomymi:

Na budowie w rejonie Kanału Dębickiego w Szczecinie praca wre. Jak poinformowałW Port Szczecin, na nabrzeżach Czeskim i Słowackim rozpoczęło się zagłębianie gigantycznych stalowych rur, które wzmocnią przebudowywane nabrzeża. Prace w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” prowadzi sopocka grupa NDI.

W Porcie Szczecin trwają prace związane z na poprawą dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego. Umowa na realizację inwestycji została podpisana w październiku 2020 r. między Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz konsorcjum firm NDI oraz NDI Sopot. Niedawno prace weszły na etap wprowadzania obciążeń na dnie nabrzeża Czeskiego.

Pierwsze stalowe rury o długości 21 metrów i przekroju fi 914 (0.914 m) zostały już osadzone w dnie na nabrzeżu Czeskim. To właśnie na nich zostanie posadowione nowo budowane nabrzeże. Łączna długość przebudowywanego nabrzeża Czeskiego i Słowackiego wynosi nieco ponad 1000 mb.

Docelowo zostanie zamontowanych aż 9600 ton rur o przekroju fi 914 i 813. Każda z nich ma długość od 18 do 21 metrów. Prace na nabrzeżach Czeskim i Słowackim toczą się od jesieni ubiegłego roku. Oba nabrzeża zostaną rozebrane i ponownie wybudowane. Aktualnie trwa rozbiórka nabrzeża Czeskiego wraz z rampą ro-ro. Po drugiej stronie Kanału Dębickiego została wykonana także droga technologiczna, wraz z placami składowymi wzdłuż nabrzeża Norweskiego i Duńskiego.

W najbliższym czasie na nabrzeżu Czeskim rozpoczną się roboty branżowe, a także roboty przygotowujące pola odkładu na wyspie Ostrów Mileński.

Wykonawca firma NDI, w ramach tej inwestycji przebuduje m.in. około 1000 metrów nabrzeży Czeskiego i Słowackiego, wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeży i przystosowanie ich do głębokości technicznej 12,5 m. Wykonawca wybuduje także ponad 1080 metrów zupełnie nowych nabrzeży Norweskiego i Duńskiego. W ramach projektu poszerzony zostanie także Kanał Dębicki do szerokości 200 m (obecnie 120 m), poprzez wybranie mas ziemnych na całym odcinku zachodniego brzegu Ostrowa Grabowskiego oraz pogłębienie basenu do głębokości technicznej 12,5 m. NDI wykonuje także budowę umocnienia dna z tzw. materaca betonowego, który zabezpieczy nabrzeża przed ruchem śrub okrętowych statków. Wykonane zostanie również pole odkładu urobku, które posłuży do składowania urobku wydobytego podczas robót czerpalnych, a do zagospodarowania będzie ok. 1,5 mln m3.

Projekt „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt prac to 343,1 mln złotych. Inwestorem projektu jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA , wykonawcą sopocka firma NDI, a nadzór nad projektem pełni SWECO.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nabrzeże Czeskie z pozwoleniem na użytkowanie

Biznes i przemysł

Nabrzeże Czeskie z pozwoleniem na użytkowanie

inf. pras. NDI 26 lipca 2023

Szczecin: Zakończono przebudowę kilku dróg dojazdowych do portu morskiego

Drogi i autostrady

Rozbudowa portu w Szczecinie za półmetkiem

Biznes i przemysł

Rozbudowa portu w Szczecinie za półmetkiem

inf. pras. 11 stycznia 2023

Szczecin: Modernizacja linii kolejowe do Świnoujścia o krok bliżej

Intermodal i logistyka

RIPS: Jedno miejsce pracy w porcie generuje 8 miejsc pracy w mieście portowym

Intermodal i logistyka

Liberadzki: Trzeba ponownie zablokować pakiet portowy

Intermodal i logistyka

Liberadzki: Trzeba ponownie zablokować pakiet portowy

Paweł Rydzyński 20 października 2014

Zobacz również:

Nabrzeże Czeskie z pozwoleniem na użytkowanie

Biznes i przemysł

Nabrzeże Czeskie z pozwoleniem na użytkowanie

inf. pras. NDI 26 lipca 2023

Szczecin: Zakończono przebudowę kilku dróg dojazdowych do portu morskiego

Drogi i autostrady

Rozbudowa portu w Szczecinie za półmetkiem

Biznes i przemysł

Rozbudowa portu w Szczecinie za półmetkiem

inf. pras. 11 stycznia 2023

Szczecin: Modernizacja linii kolejowe do Świnoujścia o krok bliżej

Intermodal i logistyka

RIPS: Jedno miejsce pracy w porcie generuje 8 miejsc pracy w mieście portowym

Intermodal i logistyka

Liberadzki: Trzeba ponownie zablokować pakiet portowy

Intermodal i logistyka

Liberadzki: Trzeba ponownie zablokować pakiet portowy

Paweł Rydzyński 20 października 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5