Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) wybrał wykonawcę prac budowlanych związanych z rozbudową dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia. Zadanie zostanie powierzone konsorcjum, którego liderem jest firma Colas Rail Polska. Inwestycja będzie kosztować ponad 65 mln zł.
W tym przetargu do zamawiającego trafiły cztery oferty w zakresie cenowym od ok. 60,2 mln zł do 70,3 mln zł, przy budżecie inwestora równym 61,5 mln zł. Ostatecznie wybrana została druga pod względem cenowym propozycja o wartości nieco przekraczającej budżet (65,511 mln zł) złożona przez konsorcjum firm Colas Rail Polska i Colas Rail.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach projektu inwestycyjnego pod tytułem: „Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia – przebudowa i elektryfikacja”, który ma być zrealizowany na podstawie dokumentacji projektowej o tytule: „Przebudowa i elektryfikacja zewnętrznego układu torowego Intermodalnego Terminalu Kolejowego oraz toru dojazdowego nr 38 w Porcie Gdynia wraz z budową urządzeń sterowania ruchem kolejowym”.
Inwestycja obejmuje m.in:
- przebudowę układu torowego od końca rozjazdu nr 572 (km 0 + 000,00) do początku rozjazdu nr 1031 (km 2 + 226,62) z wybudowaniem dodatkowego toru nr 31, regulacją rozjazdu nr 1031 i kompleksową wymianą istniejącej nawierzchni torowej, przebudowę nawierzchni drogowej w przejeździe (km 0 + 095,00 toru nr 38),
- zabudowę płytami betonowymi części toru nr 37 wraz z terenem pomiędzy torem, a ul. Promową (od km 0 + 626,63 do km 0 + 822,42 toru nr 37),
- budowę sieci trakcyjnej nad wszystkimi torami – od końca rozjazdu nr 572 (km 0 + 000,00) do torów na płycie żelbetowej intermodalnego terminalu kolejowego (km 0 + 214,54 toru nr 849) wraz z budową kabiny sekcyjnej,
- budowę systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) wraz z adaptacją i wyposażeniem na potrzeby srk pomieszczeń w istniejącym budynku.
Nie jest to jedyny trwający przetarg dotyczący poprawy kolejowej sytuacji Portu Gdynia. PKP PLK prowadzi postępowanie związane z poprawą infrastruktury kolejowej prowadzącej do portu. Tam propozycje cenowe znacznie przekroczyły budżet, jednak rząd zdecydował się dołożyć dodatkowe środki na to przedsięwzięcie (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).