Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Port Gdynia: Odporność dzięki elastyczności

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Gdynia: Odporność dzięki elastyczności
fot. Zarząd Morskiego Portu Gdynia
Za rozwojem Portu Gdynia nie nadąża rozbudowa prowadzącej do niego infrastruktury dostępowej. Dotyczy to zarówno kolei, jak i dróg – stwierdził podczas Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego pełniący obowiązki dyrektora Biura Strategii i Analiz Rynkowych w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia Adam Hoppe. Za najważniejszą zaletę gdyńskiego portu uznał uniwersalność.

– To dzięki uniwersalnemu charakterowi naszych obiektów możemy elastycznie dostosowywać się do okoliczności. Pandemia, wojna w Ukrainie i kolejne pakiety sankcji zmusiły nas do zmiany profilu przeładowywanych towarów: najpierw wzrósł ruch kontenerowy, potem – import węgla, który poprzednio był już wygaszany. Potem nadszedł szczyt przewozów zboża: w ubiegłym roku padł rekord – przeładowaliśmy go 7 mln ton – wspominał przedstawiciel Portu Gdynia.

– Dzięki uniwersalności naszych terminali byliśmy w stanie podołać tym zmianom, tym samym zabezpieczając polską gospodarkę przed zawirowaniami – podkreślił. Nauczone doświadczeniem, władze portu planują inwestycje bez sugerowania się krótkookresowymi trendami. – Opieramy się na długoterminowym przewidywaniu. Nasza strategia zakłada utrzymanie uniwersalnego charakteru – podkreślił Hoppe.

Port Gdynia od lat zabiega o poprawę dostępu kolejowego i drogowego. – Droga Czerwona powinna być gotowa już 10 lat temu – stwierdził dyrektor. Niestety – choć port rozwija się szybko – ostatnie doniesienia na temat planowanej od dawna drogi, mającej łączyć go z systemem autostrad i dróg szybkiego ruchu, nie są optymistyczne.

Z kolejowego punktu widzenia najbardziej oczekiwaną inwestycją jest modernizacja i elektryfikacja linii 201, która pozwoliłaby zmierzającym do portu pociągom towarowym omijać Gdańsk i Sopot. – W aglomeracji trójmiejskiej nie ma osobnych torów dla uchu towarowego – przypomniał Hoppe. Ważną rolę może też odegrać modernizacja linii 202, połączona z jej rozbudową o dodatkowe tory.

Na własnym terenie portu sieć kolejowa jest dobrze rozwinięta. – Mamy tory prawie na każdym nabrzeżu, co nie jest powszechne w polskich portach – zwrócił uwagę dyrektor.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Słabe wyniki Orlenu za trzy kwartały. Zysk znacznie zmalał

Biznes i przemysł

Słabe wyniki Orlenu za trzy kwartały. Zysk znacznie zmalał

GR, rynekinfrastruktury.pl 14 listopada 2024

Coraz bliżej rozbudowy DK-60

Drogi i autostrady

Coraz bliżej rozbudowy DK-60

GDDKiA Łódź 14 listopada 2024

Będą remonty na drogach krajowych na Podkarpaciu

Drogi i autostrady

Będą remonty na drogach krajowych na Podkarpaciu

Grzegorz Rekiel 14 listopada 2024

Zobacz również:

DB Cargo Polska: Chcemy stabilizacji opłat

Intermodal i logistyka

DB Cargo Polska: Chcemy stabilizacji opłat

Roman Czubiński 10 listopada 2024

PKP Cargo: Dla intermodalu nie ma alternatywy

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Dla intermodalu nie ma alternatywy

Roman Czubiński 09 listopada 2024

Laude: Brak woli politycznej, by rozwijać intermodal

Intermodal i logistyka

Laude: Brak woli politycznej, by rozwijać intermodal

Roman Czubiński 12 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

Słabe wyniki Orlenu za trzy kwartały. Zysk znacznie zmalał

Biznes i przemysł

Słabe wyniki Orlenu za trzy kwartały. Zysk znacznie zmalał

GR, rynekinfrastruktury.pl 14 listopada 2024

Coraz bliżej rozbudowy DK-60

Drogi i autostrady

Coraz bliżej rozbudowy DK-60

GDDKiA Łódź 14 listopada 2024

Będą remonty na drogach krajowych na Podkarpaciu

Drogi i autostrady

Będą remonty na drogach krajowych na Podkarpaciu

Grzegorz Rekiel 14 listopada 2024

Zobacz również:

DB Cargo Polska: Chcemy stabilizacji opłat

Intermodal i logistyka

DB Cargo Polska: Chcemy stabilizacji opłat

Roman Czubiński 10 listopada 2024

PKP Cargo: Dla intermodalu nie ma alternatywy

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Dla intermodalu nie ma alternatywy

Roman Czubiński 09 listopada 2024

Laude: Brak woli politycznej, by rozwijać intermodal

Intermodal i logistyka

Laude: Brak woli politycznej, by rozwijać intermodal

Roman Czubiński 12 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5