Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty dla dwóch inwestycji planowanych przez Port Gdańsk. Chodzi o rozbudowę nabrzeży Rudowego III oraz Bytomskiego.
Inwestycje są planowane w ramach poprawy dostępu do Portu Gdańsk. W sumie planowana jest rozbudowa czterech nabrzeży, w tym Bytomskie zlokalizowane wzdłuż Kanału Portowego oraz Rudowe III położone w Basenie Górniczym.
Nabrzeże Rudowe III
Oferty na przebudowę Nabrzeża Rudowego III otwarto w październiku ub. roku. wpłynęło 5 propozycji, z tego najtańsza złożona przez Strabag – 84,400 mln zł. To ta oferta został wskazana jako najkorzystniejsza.
Odwołanie od tego rozstrzygnięcia złożyło dwóch wykonawców – Porr oraz NDI. W środę KIO uwzględniło część zarzutów. Skutkiem tego jest nakazanie zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty oraz odrzucenie ofert firm Strabag oraz Budimex (114,181 mln zł). W obecnej sytuacji największe szanse na wygranie przetargu ma Porr, który złożył ofertę wartą 91,400 mln zł. Zamawiający przygotował kwotę 140,575 mln zł.
Za tę kwotę na Nabrzeżu Rudowym III ma być utworzone uniwersalne stanowisko przeładunkowe przystosowane do obsługi statków pełnoładownych o nośności 35 000 DWT. Przebudowany ma być odcinek o długości 232 metrów i fragment Nabrzeża Administracyjnego o długości 18 metrów.
Przebudowane zostaną konstrukcje hydrotechniczne, sieci elektryczne, wodociągowe, odwodnienie liniowe i kanalizacja deszczowa. Poprawione zostaną dojazdy do nabrzeża, a także skorygowany zostanie przebieg torowisk kolejowych. Nabrzeże zostanie przystosowane do przeładunków urządzeniami samojezdnymi LHM550.
Nabrzeże Bytomskie
Przebudową Nabrzeża Bytomskiego było zainteresowanych było siedmiu wykonawców, z których najtańszy także był Strabag - 43,836 mln zł. Oferta tej firmy została wskazana jako najkorzystniejsza.
Od wyboru odwołało się dwóch wykonawców – Doraco (47,198 mln zł) oraz Porr (50,791 mln zł). To firmy, które po ocenie ofert znajdowały się odpowiednio na drugim i trzecim miejscu. KIO rozpatrując odwołania obu wykonawców nakazała unieważnienie ofert firmy Strabag, ale i Doraco. Tym samym najbliżej wygrania przetargu także i w tym przypadku jest Porr.
Zamawiający przygotował kwotę 81,274 mln zł.
Nabrzeże Bytomskie po przebudowie ma pełnić funkcję nabrzeża uniwersalnego. Rozbudowa obejmie odcinek o długości 204 metrów. W ramach inwestycji istniejąca linia brzegowa ma być dostosowana do planowanego ruchu statków w Kanale Portowym oraz w obrębie Głównej Obrotnicy Portowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.