PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały zwycięzcę przetargu na wykonawcę koncepcji dostępu kolejowego do polskiej elektrowni jądrowej na Pomorzu. Wyda na ten dokument ponad 58 mln zł brutto.
W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie koncepcji dostępu kolejowego do polskiej elektrowni jądrowej, która ma powstać w rejonie wsi Lubiatowo i Kopalino na Pomorzu Gdańskim.
Zainteresowanie firm było spore – do przetargu zgłosiło się pięć podmiotów. Jak poinformował zamawiający, zwycięzcą wybrano konsorcjum dużych firm projektowych –
Multiconsult Polska i Transprojekt Gdański. Zadanie jest bardzo kosztowne – zwycięska oferta opiewa na ponad 58 mln złotych brutto; tylko nieznacznie droższa była oferta konsorcjum innych dużych firm, BBF i IDOM. Jedna oferta, złożona przez Elkol wspólnie z Mosty Katowice, została wykluczona z postępowania. O ile nie będzie odwołań, PKP PLK będzie wkrótce mogła podpisać umowę z wykonawcą.
Zamawiający bierze pod uwagę dwa warianty inwestycyjne. Pierwszy polega na modernizacji linii 229 między Lęborkiem a Garczegorzem oraz całej linii Wejherowo – Garczegorze. Dodatkowo miałaby powstać nowa linia z Choczewa na linii 230 do elektrowni wraz z łącznicą w stronę Lęborka. Drugim możliwym rozwiązaniem jest modernizacja linii 230 na odcinku Wejherowo – Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizacja fragmentu linii 229 Lębork – Łeba i budowa nowego odcinka Choczewo – elektrownia jądrowa – Steknica (stacja na linii 229) z budową łącznicy do linii 229 w kierunku Łeby. Dla obu wariantów przewidziano opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej oraz koncepcji wewnętrznego i zewnętrznego układu torowego elektrowni jądrowej. Więcej na ten temat
pisaliśmy tutaj.